خانه خبراخبار اقتصادی خروج شرکت‌های پتروشیمی از وضعیت فعلی با ایجاد هلدینگ

خروج شرکت‌های پتروشیمی از وضعیت فعلی با ایجاد هلدینگ

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری میزان، در چند سال اخیر که خصوصی سازی جزئی از اقتصاد ایران به حساب آمده است انتقاداتی بر آن وارد است که خصوصی سازی شرکت‌های پتروشیمی نیز فارغ از این موضوع نیست، در چند وقت اخیر شعری‌مقدم، مدیرعامل سابق صنایع پتروشیمی به شرایط فعلی پتروشیمی‌های واگذار شده انتقاد کرد و بر این باور است در پی خصوصی سازی، شرکت‌های واگذار شده توان تضمین جذب سرمایه گذاری را ندارند.

این انتقاد در حالی مطرح شد که اکثر کارشناسان با شعری‌مقدم موافق هستند و دلیل اصلی این امر را عدم نگاه یکپارچه به منافع صنعت پتروشیمی و مدیریت پتروشیمی ها توسط افراد غیرحرفه‌ای می‌دانند.

پتروشیمی

با این تفاسیر جای سوال است که اقتصاد ایران با توجه به شرایط رکود، تورم و نرخ بهره بالای بانکی توان ورود هلدینگ دیگری در صنعت پتروشیمی را دارد؟

در این رابطه مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه اقتصاد کشور توان ایجاد هلدینگ جدید در صنعت پتروشیمی را دارد، گفت: ایجاد هلدینگ در صنعت پتروشیمی می تواند قدرت تولید و فعالیت پتروشیمی ها را افزایش دهد.

عادل نژادسلیم در گفت‌و‌گو با میزان، در رابطه با صحبت‌های شعری مقدم مدیرعامل سابق صنایع پتروشیمی مبنی بر آنکه در پی خصوصی‌سازی توان تضمین جذب سرمایه را ندارند، اظهار کرد: صحبت های اخیر ایشان به این معنا است که سرمایه گذاران ضمانت شرکت های خصوصی شده که به تنهایی فعالیت می کنند را قبول نمی کنند و نمی توان این برداشت را کرد که شرکت های خصوصی سازی شده تماما با مشکلات فنی و تخصصی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه هلدینگ‌ها با توجه به میزان تولید و فعالیت خود توانایی تضمین جذب سرمایه گذاری را دارند، گفت: اگر پتروشیمی‌هایی که خارج از هلدینگ قرار دارند، بتوانند با نگاه به منافع مشترک خود برای ایجاد هلدینگ جدید به جمع بندی برسند، راه اندازی هلدینگ جدید در صنعت پتروشیمی بسیار مناسب و مفید است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و پتروشیمی‌ها، امکان ایجاد هلدینگ جدید وجود دارد، بیان کرد: اجماع در میان پتروشیمی‌ها بسیار مناسب ارزیابی می‌شود و این مهم عاملی خواهد شد تا قدرت پتروشیمی‌ها افزایش یابد، به طور قطع ایجاد هلدینگ انسجام پتروشیمی‌ها را در بر خواهد داشت.

نژادسلیم در رابطه با برندسازی در صنعت پتروشیمی برای حضور موثر در بازارهای جهانی گفت: شرکت‌های خصوصی باید برای خود برند و نام تجاری قوی در سطح بین المللی ایجاد کنند و در کنار آن‌ها شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش حاکمیتی خود را ایفا کند.

وی در پاسخ به این سوال که با رفع تحریم‌ها و رفت و آمد هیات های تجاری شرایط فعالیت پتروشیمی‌ها با تغییراتی مواجه شده است، خاطرنشان کرد: در پسابرجام شرایط بهتری ایجاد شده که در رفت و آمدهای هیات‌های تجاری مذاکرات مناسبی صورت گرفته است اما از زمان آغاز مذاکره تا به ثمر رسیدن نتایج همکاری حدود دو سال زمان نیاز است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در پایان در رابطه با برنامه‌های این هلدینگ صنعت پتروشیمی گفت: برنامه کلی هلدینگ خلیج فارس به صورت 5 ساله و تا پایان سال 97 تدوین شده است که اهداف اصلی تعریف شده آن در راستای افزایش حجم تولید، توسعه پتروشیمی‌های هلدینگ، حضور در بازارهای جهانی و ایجاد برند جهانی است، که 70 درصد استراتژی این هلدینگ توسعه واحدهای زیرمجموعه خود است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است