خانه خبراخبار علمی پژوهشی نخستین چسب شکل‌پذیر جهان برای تعمیر همه چیز

نخستین چسب شکل‌پذیر جهان برای تعمیر همه چیز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
چسب پلاستیک

به گزارش پلیم پارت : تعدادی از طراحان و دانشمندان مواد در لندن یک چسب جدید را تولید کرده‌اند که در تعمیر و اصلاح وسایل، معجزه می‌کند.
چسب دستی شکل‌پذیر Sugru می‌تواند برای تعمیر هر چیزی از وسایل خانگی گرفته تا کفش و سایر اجسام مورد استفاده قرار بگیرد.

این چسب نه تنها جایگزینی پایدار برای چسب‌های تفنگی داغ و ابرچسب‌های سمی است، بلکه با تغییر شکل از چسب به شکل لاستیک، یک ماده چسبنده را ارائه کرده که از قدرت کافی برای پیوند ایمن همه چیز از آلومینیوم، فولاد، سرامیک، شیشه و چوب گرفته تا بیشتر پلاستیک‌ها و لاستیک‌ها برخوردار است.

چسب چسب چسب
ایده این چسب از ذهن جین نی دولچائوینتیگ، طراح محصول ایرلندی متولد شده که ابتدا آن را در دوره کارشناسی ارشد خود در کالج سلطنتی هنر در لندن تصور کرده بود.

این ایده باعث شد که وی با گروهی از متخصصان سیلیکون یک محصول جدید بسازند. Sugru در زبان ایرلندی به معنی بازی است. این ماده منعطف از سیلیکون ساخته شده و پس از قالب‌گیری و جامد شدن، از حالت خمیری به بافت لاستیکی تغییر شکل می‌دهد.
اگرچه این چسب زیست‌تجزیه‌پذیر نیست، اما بطور کامل غیر پتروشیمی و با فرآیند ترکیب کم انرژی و با گرمای کم تولید شده است.

ویژگیهای بادوام Sugru به این معنی است که تحت هر شرایطی از داخل فریزر گرفته تا زیر دوش داغ و از داخل باغ گرفته تا محیط بیرون کاملا محکم و چسبنده باقی می‌ماند. این چسب کاملا ضد آب و مقاوم به گرما بوده و می‌تواند به عنوان دستگیره و آویز یا حتی برای پر کردن سوراخهای کفش به کار گرفته شود.

منبع: sugru.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است