خانه خبراخبار علمی پژوهشی استفاده از رشته پلی کربنات برای چاپ سه بعدی محصولاتی با کیفیت بالا

استفاده از رشته پلی کربنات برای چاپ سه بعدی محصولاتی با کیفیت بالا

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت آلمانی RepRap GmbH با استفاده از رشته (فیلامنت)‌ پلی کربناتی موفق به توسعه محصولات چاپی 3 بعدی با مقاومت دمایی شده است. رشته پلی کربناتی نه تنها خواص و کیفیت چاپی عالی ارائه می‌دهد بلکه به آسانی قابل چاپ نیز می‌باشد.

چاپ سه بعدی

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت پایداری دمایی رشته پلی کربناتی (تا 112 درجه سامتیگراد) باعث وسیع تر شدن دامنه کاربرد آن در چاپ محصولات 3 بعدی می‌شود. علاوه بر این رشته پلی کربناتی دارای کیفیت سطح بسیار عالی می‌باشد که اگر به درستی استفاده شود، محصولات بدست آمده نیاز به بازسازی و کار بیشتری نخواهند داشت.

رشته‌‌ پلی کربناتی در مقایسه با ABS خواص مکانیکی بهتری ارائه می‌دهد و همچنین یک انتخاب عالی در مواردی است که مواد جایگزین بیش از حد نرم، شکننده، و دارای مقاومت ضعیف در برابر حرارت و پایداری ابعادی هستند. در مقایسه با مواد شکننده‌تر، پلی‌کربنات سبک تر است و مقاومت به ضربه بهتری از خود نشان می‌دهد.

پلی‌کربنات به عنوان یک ماده اتلافی استاتیک، انتخابی ایده‌آل برای استفاده در پوشش دستگاه‌هایی که در مناطق انفجاری قرار دارند و دیگر کاربردهای حساس می‌باشد. این مواد همچنین مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ها دارند در نتیجه مناسب برای کاربردهای صنعتی می‌باشند.

رشته پلی‌کربنات در قرقره 750 گرمی با قطر 1.75mm در RepRap موجود می‌باشد.

منبع: plasticstoday

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است