خانه خبراخبار اقتصادی صادرات رنگ و تینر در بن‌بست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

صادرات رنگ و تینر در بن‌بست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رنگ

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا، در نشستی که با موضوع بررسی موانع و مشکلات پیش‌روی صادرکنندگان رنگ و تینر وابسته به آن و دستیابی به راهکارهای مناسب برای توسعه صادرات رنگ و تینر برگزار شد، رضا علیخانزاده با اشاره به جایگاه و مسئولیت‌های تصریح شده در قانون برای اتاق‌ها در راستای اظهارنظر درباره مواد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، قانون مقررات زدایی، برنامه ششم توسعه، قانون رفع موانع تولید و ارایه نظرات کارشناسی در تدوین این قوانین، تاکید کرد: اتاق‌ها در زمینه آسیب‌شناسی مسائل، ارایه راهکار و تدوین آیین‌نامه‌ها، مسئولیت دارند و حتی می‌توانند سازمان‌ها و مراکز ذیربط را در زمینه قوانین مذکور ملزم به پاسخگویی کنند.

رنگ

وی افزود: بنا بر لزوم توجه خاص به صادرات با آسیب‌شناسی کارشناسانه در جهت رفع موانع تولید صادرات محور در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است، بر همه مسئولان نظام و نهادهای اجتماعی تکلیف است که در این راستا اهتمام لازم را بیش از پیش به عمل آورند.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق تعاون ایران با بیان اینکه سهم ایران در سال 2014 از صادرات رنگ فقط دو دهم درصد بود، گفت: بررسی علل ضعیف بودن صادرات رنگ کشورمان از ضروریات است؛ چرا که در شرایط فعلی، صادرات مهم‌ترین راه برای خروج از رکود است.

علیخانزاده با اشاره به اینکه درد اصلی این است که تولیدکننده نمی‌تواند 10 درصد از تولیدات خود را صادر کند، تاکید کرد: نباید کم کاری‌های دولت را به حساب مردم بگذاریم و ضروری است برای بهبود صادرات رنگ به دنبال راهکار باشیم.

در این جلسه دستورالعمل پیشگیری و مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای و اصلاحیه آن مورد بررسی قرار گرفت و مهم‌ترین مانع توسعه صادرات رنگ و تینر وابسته به آن، فرآیندهای پیچیده و طولانی تعیین شده از سوی کارگروه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و عملکرد سلیقه‌ای گمرک مطرح شد.

در این نشست، بر تسهیل فرآیند صادرات محصولات این صنعت تاکید شد.

همچنین عنوان شد که چون به صنعت رنگ کشور هیچ فرآورده یارانه‌ای به عنوان مواداولیه، تخصیص داده نمی‌شود و حتی قیمت صادراتی برخی از مواداولیه از جمله حلال 402 که از طریق بورس عرضه می‌شود، از قیمت ریالی آن پایین‌تر است، صادرات رنگ باید از صادر کننده صرفا تینر و حلال تفکیک شود و صادرکننده رنگ بتواند بدون تشریفات زیاد و پیچیده موجود به میزان 30 درصد رنگ صادراتی خود، تینر نیز صادر کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است