خانه علمی پژوهشی نانو کامپوزیت مغناطیسی راهکاری برای درمان ناهنجاری های استخوانی

نانو کامپوزیت مغناطیسی راهکاری برای درمان ناهنجاری های استخوانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانوکامپوزیت

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آبادگفت : این نانو کامپوزیت با اندازه ذرات 35 تا 65 نانومتر  در درمان ناهنجاری‌های استخوانی ناشی از سرطان کاربرد دارد.
رضاابراهیمی افزود: در این روش درمانی با اعمال میدان مغناطیسی بر ذرات نانو کامپوزیت مغناطیسی موجود در محل تومور استخوانی منجر به ایجاد افزایش دما بصورت موضعی بین 42 تا 45 درجه سانتی گراد برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در تومورهای استخوانی می‌شود.

نانوکامپوزیت
ابراهیم کرمیان محقق این طرح هم ، نانوذرات تولید شده را به سبب رفتار زیست فعالی پس از مقابله و از بین بردن تومورهای استخوانی دارای قابلیت و توانایی ترمیم بافت های آسیب دیده دانست و  افزود : به همین سبب می توان از این نانوذرات کامپوزیتی علاوه بر کنترل رشد تومورهای استخوانی پس از جراحی، برای ترمیم بافت آسیب دیده هم استفاده کرد.
وی روش های  جداسازی این نانو کامپوزیت‌ها را با روش ترکیبی شیمیایی ( هم رسوبی و سُل-ژل)و مکانیکی برشمرد و گفت: این روش  تولید به سبب  ساده بودن و سرعت بالا در تولید نانوکامپوزیت بسیار مقرون به صرفه است.
استادیار دانشکده مهندسی مواد واحد نجف آباد  افزود: با ارسال نتیجه این طرح در قالب مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی مواد پیشرفته ونانومواد کاناد2016به عنوان عضو هیات داوران این رویداد بین المللی انتخاب شده است.
شانزدهمین کنگره بین المللی مواد پیشرفته و نانومواد، اول تا سوم اگوست 2016 در شهر مونترال کانادا برگزار می شود و ابراهیم کرمیان در کنار محققانی از کشورهای انگلستان، سوئیس، اوکراین، امریکا، کانادا، ژاپن، هند و مکزیک به عنوان داوران علمی این کنگره بین‌المللی به ارزیابی و داوری مقالات ارائه شده در کنفرانس می‌پردازند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است