خانه علمی پژوهشی نخستین ساختمان ساخته شده با چاپگر سه بعدی دنیا در دبی

نخستین ساختمان ساخته شده با چاپگر سه بعدی دنیا در دبی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ساختمان ساخته شده با چاپگر سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی از زمان معرفی آنها تا کنون، تحولات مهمی به دنبال داشته و ظرفیت های فراوانی را به دنیای مدرن و تکنولوژیک ما اضافه کرده اند. از پرینت کردن ابزارهای مورد نیاز فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی گرفته تا چاپ اسلحه و مانند آن و تا اکنون که امارات متحده عربی از اولین ساختمان اداری تماما ساخته شده با چاپگر سه بعدی رونمایی کرده است؛ چاپگرهای سه بعدی خیلی آهسته در حال تغییر دنیای ما هستند!

ساختمان ساخته شده با چاپگر سه بعدی

به گزارش مرجع پلیمر در بازارایران به نقل از  تابناک، بنا بر آنچه خبرگزاری رویترز نوشته است، طی هفته جاری اولین ساختمان اداری ساخته شده با پرینترهای سه بعدی در دبی رونمایی شد و آغاز به کار کرد. این ساختمان یک طبقه که مساحتی به وسعت 250 متر مربع دارد، با کمک یک پرینتر سه بعدی غول آسا به طول شش متر و ترکیب ویژه ای از بتن، پلاستیک تقویت شده و سنگ گچ تنها در هفده روز ساخته شده است.

نکته جالب در این ماجرا، صرف از نظر از خود این ساختمان تماما پرینت شده این است که چاپگر آن به رغم آنکه به اندازه یک ساختمان دو طبقه ارتفاع داشته و طول و عرض آن به ترتیب برابر با 36 و 12 متر است، تنها به یک کارمند اپراتور نیاز دارد تا از فرایند کار آن اطمینان حاصل شود. این چاپگر سه بعدی قبل از وارد شدن در عملیات ساخت این ساختمان، مراحل آزمایشی را در چین و انگلستان پشت سر گذاشته بوده است.

وزیر کابینه دولت امارات، محمد الجرجاوی با بیان اینکه این اولین ساختمان اداری ساخته شده از چاپگر سه بعدی است، گفته است: ما بر این باور هستیم که این تازه شروع کار است. جهان به زودی تغییر خواهد کرد.

این ساختمان که هزینه ساخت آن برابر با 140 هزار دلار بوده و قرار است به عنوان مقر موقوفی بنیاد Future دبی – شرکت پشتیبان پروژه – فعالیت کند، در مرکز شیخ نشین دبی و در نزدیکی سیتی سنتر دبی قرار دارد.

به گفته جرجاوی، تکنیک به کار گرفته شده در ساخت این ساختمان، می تواند هزینه های مربوط به نیروی انسانی را 50 تا 80 درصد و زمان ساخت را نیز 50 تا 70 درصد کاهش دهد. دبی یک استراتژی بلند مدت را در نظر دارد که طی آن تا سال 2030، 25 درصد از کل ساختمان های امارات متحده چاپ شده باشند!

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است