خانه خبر استریل کردن ایمپلنت‌های پلیمری پزشکی با استفاده از گاز ازون

استریل کردن ایمپلنت‌های پلیمری پزشکی با استفاده از گاز ازون

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت محققان بین المللی به رهبری دانشگاه Bath موفق به توسعه راه ارزان، موثر و سازگار با محیط زیست برای استریل کردن ایمپلنت‌های پزشکی بدون تغییر خواص آن‌ها شده اند. این فناروی ارزان قیمت می‌تواند در زمان و پول صرفه‌جویی کند و احتیاج به آموزش گسترده‌ای ندارد، همچنین هیچ محصول ضایعاتی تولید نمی‌کند.

ایمپلنت‌های پلیمری

محققان نشان دادند گاز ازونی که از طریق عبور الکتریسیته از اکسیژن بدست می‌آید، به طور موثر می‌تواند باعث استریل کردن یکی از رایج‌ترین نوع پلیمر مورد استفاده در ایمپلنت‌های پزشکی شود.

ایمپلنت‌های پلیمری به طور معمول در دارو رسانی و مهندسی بافت استفاده می‌شود. این مواد باید قبل از استفاده استریل شوند، اما برخی از روش‌های استریل کردن باعث تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی می‌شود و به طور بالقوه باعث کاهش عملکرد می‌شود.

یکی از پرکاربردترین پلیمرها در ایمپلنت‌های پزشکی پلی (لاکتیک-کو-گلیکولیک اسید) (PLGA) می‌باشد که هنگام قرارگیری در معرض گاز ازون باعث کشته شدن باکتری Geobacillus stearothermophilus می شود که یکی از رایج‌ترین شاخص‌های بیولوژیکی می‌باشد. گاز ازون باعث هیچ گونه تغییری در PLGA نمی‌شود و همچنین عملکرد آن حفظ می‌شود.

این روش در تقابل با روش‌هایی است که از تابش پرتو‌های الکترونی و گاما استفاده می‌شود که گران و باعث آسیب رساندن به پلیمر می‌شود. سایر روش‌های دیگر خطراتی از جمله گرما، فشار و سمّیت را به دنبال دارد. گاز ازون ارزان، امن و سازگار با محیط زیست می‌باشد و تنها از اکسیژن هوا تشکیل شده است و باعث کشته شدن ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است