خانه اقتصادی پیش بینی بازار پلاستیک‌های مورد استفاده صنعت خودروسازی در سال 2022

پیش بینی بازار پلاستیک‌های مورد استفاده صنعت خودروسازی در سال 2022

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت و بر اساس گزارش Global Market Insights پیش بینی می‌شود اندازه بازار پلاستیک‌های مورد استفاده در صنعت خودروسازی به رقم 53.8 میلیارد دلار در سال 2022 برسد.

toyota avalon

بهبود طراحی خودروها به همراه رشد نظارت بر آلاینده های خروجی و همچنین کاهش وزن خودروها از عوامل تاثیرگذار در بازار خودروها هستند. نوآوری‌های تکنولوژیکی با در نظر گرفتن پارامترهای طراحی و زیبایی شناسی از دیگر عوامل مورد تقاضا در این صنعت می‌باشند.

در صنعت خودروسازی فولاد به مرور در حال جایگزین شدن با پلاستیک می‌باشد که از علل عمده این مساله می‌توان به طراحی‌های متنوع و تطبیق پذیر و همچنین کاهش وزن و افزایش بهره وری سوخت پلاستیک‌ها نسبت به فولاد اشاره کرد. یکی از اهداف مقررات وضع شده بوسیله EC و CAFE بهبود بهره وری مصرف سوخت خودروها است.

نگرانی‌های زیست محیطی در ارتباط با آلاینده‌های کربن، به همراه زیست تخریب ناپذیری پلیمرهای مصنوعی از موانع رشد بازار پلاستیک های صنعت خودروسازی هستند. رشد سرمایه گذاری برای تجاری سازی پلاستیک‌های زیستی در مقیاس بزرگتر به همراه افزایش استفاده در قطعات خودرو، راه و روش‌هایی جدید برای رشد فراهم خواهد ساخت.

پلی پروپیلن محصول غالب در بازار پلاستیک های صنعت خودروسازی است که تخمین زده می‌شود در سال 2014 بیش از 28%‌ پلاستیک های خودرو را شامل شده باشد. پلی پروپیلن‌ها در حال جایگزینی با فولاد در راستای نیل به اهدافی نظیر کاهش وزن و صرفه جویی در هزینه‌ها هستند.

با توجه به افزایش دامنه کاربرد پلی متیل متاکریلات (PMMA) در چراغ‌های بغل و عقب به احتمال زیاد پلی متیل متاکریلات شاهد بالاترین افزایش در دوره پیش بینی شده خواهد بود.

پلاستیک های صنعت خودروسازی

از مهمترین و کلیدی‌ترین گزارش ارائه شده می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی پلاستیک‌های صنعت خودروسازی از 8.71 میلیون تن در سال 2014 به 18.06 میلیون تن در سال 2022 برسد که رشد سالانه 9.6 درصدی خواهد داشت.

• در سال 2014 در حدود 37.1% از پلاستیک‌های استفاده شده در صنعت خودروسازی در تولید قطعات الکتریکی خودرو مورد استفاده قرار گرفتند. عملکرد بالای پلاستیک‌ها در تولید سوکت با توجه به مقاومت بالای گرمایی آنها بدون آنکه در معرض تخریب پذیری قرار گیرند از علل عمده این امر می‌باشند.

• در سال 2014 بیشترین تقاضا برای پلاستیک‌های صنعت خودروسازی در منطقه آسیا و اقیانوسیه وجود داشته است که در حدود 53.5% از کل تقاضا را شامل شده است. ترجیح تولیدکنندگان به راه اندازی خطوط تولید در کشورهایی نظیر هند، چین، تایلند و اندونزی به همراه سیاست‌های مطلوب دولتی در این کشورها از علل افزایش تقاضا بوده است.

• پیش بینی می‌شود در آمریکای لاتین، به ویژه در برزیل، اندازه بازار پلاستیک های صنعت خودروسازی شاهد بالاترین میزان نرخ رشد ترکیبی سالیانه در حدود 10.6% در بازه زمانی 2015 الی 2022 با توجه به افزایش مصرف کننده و فروش خودرو داشته باشد.

• در بازار جهانی بیش از 50% حجم کل پلاستیک‌های صنعت خودروسازی توسط پنج شرکت تامین می‌شوند. این شرکت ها عبارتند از: BASF, Johnson Control, Delphi Automotive Dow Chemical, AkzoNobelو Evonik. سایر شرکت‌های عمده فعال در این صنعت عبارتند از GrupoAntolin-Irausa, Borealis AG, Lear Corp, Hanwha Azdel, Momentive Performance Materials, SABI, Magna International, Owens Corning و DSM.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است