خانه علمی پژوهشی سنتز نانوکامپوزیت پلی‌اتیلن به روش پلیمریزاسیون درجا

سنتز نانوکامپوزیت پلی‌اتیلن به روش پلیمریزاسیون درجا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تحقیقات پلیمری

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا، داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: «سنتز نانوکامپوزیت PE/SiO2 به روش  درجا» توسط دکتر منصور جهانگیری عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان، صادق عابدی، سید مهدی قافله باشی زرند و فاطمه آریانپور از دانشجویان نانو مهندسی شیمی دانشکده نانو فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل مالکیت صنعتی به شماره 84653 ثبت اختراع شد.

تحقیقات پلیمری

دکتر جهانگیری در تشریح این اختراع اظهار کرد: در این اختراع، نانوکامپوزیت پلی اتیلن/نانوسیلیکا با استفاده از روش پلیمریزاسیون در جا سنتز شد.

وی همچنین در خصوص مراحل این سنتز افزود: سیستم کاتالیستی NanoSilica/BOM/TiCl4/TEAL جهت پلیمریزاسیون اتیلن، تهیه و در آن نانوسیلیکا اصلاح شده با بوتیل اکتیل منیزیم (BOM) به عنوان پایه و TiCl4 به عنوان کاتالیست و تری اتیل آلومینیوم (TEAL) بعنوان فعال کننده هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تصاویر TEM نشان دهنده توزیع مناسب و مؤثر نانوذرات سیلیکا در ماتریس پلی اتیلن هستند، اضافه کرد: حضور نانوذرات سیلیکا درون زمینه پلیمر با آزمون FT-IR تایید شده و خواص حرارتی نانوکامپوزیت تولیدی توسط آزمون‌های TGA و DSC بررسی شد.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان ادامه داد: نتایج این تست‌ها نشان‌دهنده کاهش کریستالینیته، عدم تغییر دمای ذوب و دمای کریستالیزاسیون و هم چنین بهبود خوب پایداری حرارتی نمونه‌ها با افزایش مقدار کمی از نانوذرات سیلیکا است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است