خانه خبراخبار اقتصادی بندر چابهار، مقصد بعدی صنایع پتروشیمی پایین دستی

بندر چابهار، مقصد بعدی صنایع پتروشیمی پایین دستی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش پلیم پارت به نقل از آنا، فریدون فدایی‌دولت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی ایران، با بیان این مطلب گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی افزون بر تکمیل زنجیره ارزش می تواند به عنوان یک رکن مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار باشد.

وی در خصوص اینکه ایران یکی از بزرگترین بسترهای سرمایه‌گذاری برای توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی در سطح منطقه خاورمیانه و جهان است، گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های صنعت پتروشیمی کشور در دوران پساتحریم، توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و تکمیل زنجیره‌های عرضه به منظور جلوگیری از خام‌فروشی مواد و محصولات پتروشیمی و پلیمری است.

پتروشیمی
فدایی‌ دولت با اشاره به مذاکرات انجام‌گرفته با برخی از سرمایه‌گذاران آسیایی و اروپایی به منظور جذب سرمایه و تامین دانش فنی و تکنولوژی های مدرن برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، تاکید کرد: تاکنون مذاکراتی با سرمایه‌گذارانی از چین، هند، اتریش و ایتالیا برای امضای قراردادهای مشارکت و سرمایه‌گذاری آغاز شده است.

صادرات صنایع پتروشیمی ایران

چمدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی ایران در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون محصولات متعدد صنایع تکمیلی پتروشیمی همچون دوده صنعتی، انواع لاستیک و پلاستیک به کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه صادر می‌شود و این در حالی است که به تازگی بازارهای جدیدی چون عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز به این گروه افزوده شده است.

فدایی‌دولت در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد، توسعه صنعت تکمیلی پتروشیمی یکی از راهبردهای اصلی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است، به ویژه که تلاش شده و می‌شود که در این راستا، بخش اعظم کار در داخل و با سازندگان داخلی، به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی همچنین از ایران به عنوان نخستین تولیدکننده محصول اسید سیتریک در منطقه خاورمیانه یاد کرد و خاطرنشان ساخت: مذاکراتی با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچون عمان و امارات متحده عربی برای صادرات محصولات پلی اتیلنی و پلیمری تولیدشده در صنایع تکمیلی پتروشیمی آغاز شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است