خانه خبراخبار علمی پژوهشی فناوری جدید DSM در کاهش سوخت خودروها

فناوری جدید DSM در کاهش سوخت خودروها

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت DSM موفق به توسعه موادی با کارایی بالا بر پایه Stanyl® polyamide 46 شده است. این مواد جدید (Stanyl HGR1)، گشتاور اصطکاکی در سیستم‌های زمان‌بندی موتور خودرو را کاهش می‌دهد که برای تولیدکنندگان بسیار مقرون به صرفه و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

کاهش سوخت

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت سازندگان خودرو به طور مداوم در تلاش برای بهبود گشتاوری که از موتور خودرو بدست می‌آید می‌باشند، به طوری که آن‌ها با کاهش ظرفیت موتور باعث کاهش مصرف سوخت بدون از دست دادن کارایی مکانیکی آن می‌شوند. (گشتاور نیرویی است که باعث چرخش جسم حول یک محور می‌شود)

بخشی از گشتاور اصطکاکی در سیستم های زمان بندی موتور زمانی رخ می‌دهد، که زنجیر تنظیم سرعت از روی المانی که آن را تحت کشش قرار می دهد حرکت می کند. این المان ایجاد کننده تنش، معمولا از پلی آمید 66 قالب‌گیری تزریقی می‌شود، که این مواد توسط DSM’s Stanyl PA46 به دلیل بهبود عملکرد خواص مکانیکی و همچنین ویژگی‌های سایشی و اصطکاکی جایگزین شده است.

Stanyl HGR1 و نسل آینده Stanyl HGR2 به زودی معرفی خواهند شد و پیشرفت بیشتری را در کاهش اصطکاک ارائه خواهند داد. آزمایشات گسترده ثابت کرده است که المان های ایجاد کننده تنش ساخته شده از Stanyl HGR1 گشتاور اصطکاکی کمتری نسبت به هر ماده‌ای دیگر در سرعت‌های نسبتا پایین موتور (1800 دور در دقیقه) تولید می‌کند.

با جایگزینی PA66 با Stanyl HGR1 در سطوح تماسی زنجیر سیستم های زمان بندی، گشتاور اصطکاکی را می توان تا 65/0 نیوتن متر کاهش داد. همچنین در مقایسه با PA66، Stanyl HGR1 10% گشتاور اصطکاکی کمتر در محدود سرعت بحرانی موتور بین 650 و 1800 دور در دقیقه را ارائه می‌کند.

منبع: pressreleasefinder

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است