خانه خبراخبار علمی پژوهشی دستیابی به روشنایی ارزان‌تر و سلول‌های خورشیدی انعطاف پذیر

دستیابی به روشنایی ارزان‌تر و سلول‌های خورشیدی انعطاف پذیر

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا پلیم پارت دانشمندان اروپایی پس از سه سال کار تحقیقی موفق به تولید پانل‌های روشنایی LED و سلول‌های خورشیدی ارزان و انعطاف‌پذیر شده‌اند.

سلول‌های خورشیدی

این پروژه با نام Treasores در آزمایشگاه سوئیس توسط Frank Nüesch با همکاری نه شرکت تجاری و شش موسسه تحقیقاتی در پنج کشور انجام شد. این پروژه در نوامبر سال 2012 با هدف کاهش هزینه تولید دستگاه‌های الکترونیکی آلی نظیر سلول‌های خورشیدی و LED آغاز شد. هزینه این پروژه با 9 میلیون یورو از کمیسیون اروپا و 6 میلیون یورو از شرکای پروژه تامین شد. نتیجه این پروژه هفت ثبت اختراع، چاپ مقاله در مجلات معتبر و همکاری با سازمان‌های استاندارد بین‌المللی بوده است.

این پروژه موفق به توسعه و افزایش فرآیند تولید برای الکترود شفاف جدید و مواد سد کننده برای استفاده در نسل جدید دستگاه‌های الکترونیک انعطاف پذیر شده است. این الکترودها بر روی بستر انعطاف‌پذیرکه در تولید آن از نانولوله‌های کربنی، الیاف فلزی یا نقره نازک استفاده شده است قرار دارد که در حال حاضر در مقیاس تجاری موجود هستند. الکترودهای جدید تهیه شده با طول 100 متر توسط چندین دستگاه الکترونیک نوری مورد آزمایش قرار گرفته‌است.

solar cells2

این الکترودها بر روی فیلم‌های جدید از لحاظ عملکردی به خوبی نوع رایج ساخته شده از اکسید قلع ایندیوم می‌باشد اما تولید آن ارزان تر خواهد بود. همچنین طبق آزمایشات انجام شده این الکترودها پس از بارها خم شدن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در این پروژه از ورقه‌های سد کننده شفاف که شامل لایه‌های پلاستیکی برای جلوگیری از نفوذ اکسیژن و بخار آب برای دستگاه‌های الکترونیکی آلی حساس می‌باشد استفاده شده است.

منبع: sciencedaily

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است