خانه خبراخبار اقتصادی پی وی سی محصول جدید پتروشیمی آبادان

پی وی سی محصول جدید پتروشیمی آبادان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پی وی سی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از  جوان از آبادان ؛پی وی سی  یا پلی‌ وینیل کلراید یکی از پر کاربردترین محصولات پتروشیمی است .

پی وی سی ماده اولیه 80 محصول با ارزش است . محصولاتی که نقش حیاتی در گردش چرخ صنعت دارند. مصرف عمده پی وی سی در صنایه ساختمانی است و همین امر مورد استفاده آنرا دو چندان کرده است.

پی وی سی  به عنوان یکی از  مهمترین محصولات پتروشیمی ، در آبادان از پسماندهای گازی بی ارزش که قبلا سوخته می شد تولید می شود.

مهندس سلیمی معاون مدیر عامل پتروشیمی آبادان گفت: ماده اولیه پی وی سی در کارخانه پتروشیمی آبادان ، گازهای مازاد پالایشگاه آبادان هستند که ارزش بسیار کمی دارند. و این گازها بعلاوه نمکی که در معادن کشور هست  در ابتدا تبدیل به “ای دی سی” سپس “وی سی ام” و سرانجام تبدیل به پی وی سی می شود که ارزش افزوده بسیار بالایی دارد.

دانش فنی واکنش دهنده ها و کاتالیس های  پی وی سی تحت تحریم بود ولی متخصصان کشورمان با  بومی سازی مواد اولیه تولید این محصول  ، موفق شدند تولید پی وی سی را درکشور استمرار بخشند.

مدیر عامل پتروشیمی آبادان در این زمینه گفت: تقریبا ده ماده شیمیایی در داخل کشور برای تولید پی وی سی استفاده می شد که هر ده تای آن قبلا از خارج از کشور وارد می شد اما هم اکنون هفت تای آن در داخل کشور تهیه  و برای تولید پی وی سی استفاده می شود.

مهندس صدیقی افزود: در خوزستان به جز پتروشیمی ابادان ، سه مجتمع تولیدی پتروشیمی دیگر وجود دارد که این چهار پتروشمی موجود در خوزستان 60 در صد محصولاتشان در داخل کشور مصرف  و 40 در صد نیز به خارج از کشور صادر می شود. یکی از مهندسین کارخانه پتروشیمی آبادان گفت: هم اکنون محصول “پی وی سی  اس57 ” تولیدی در آبادان در کل خاور میانه از لحاظ کیفیت بی نظیر است.

در شهرستان آبادان سالانه 70 هزار تن پی وی سی مرغوب و با کیفیت تولید می شود که رقیبی سرسخت برای خام فروشی نفت است.

پی وی سی
صیاحی زاده مدیر خدمات فنی پتروشیمی آبادان در این زمینه گفت : پتروشیمی آبادان با داشتن تکنولوژی بسیار پیشرفته و بروز ، توان تولید 13 گرید پی وی سی را دارد که عمده مصرف آنها در صنایع پزشکی مانند کیسه ها ی خون ، در صنایع لوله سازی ، کابل سازی و در صنایع ساختمان مانند کف پوش کاربرد دارد.

مهندی معینی زاده مدیر تولید پتروشیمی آبادان گفت :  با تولید این محصول با کیفیت و تامین نیاز داخلی راه صادرات به دیگر کشورها و ارزی آوری نیز هموار شده است . و این یعنی بستن دروازه های واردات و تامین صد در صد پی وی سی کشور و  تولید ثروت ملی با پاسخ گویی به بازارهای جهانی .

هم اکنون ازبکستان – ترکیه – عراق – چین – ارمنستان – آذربایجان – هند – امارات – ترکمنستان و پاکستان کشورهایی هستند که محصول پی وی سی  به آنان صادر می شود. و با صادرات این محصول با ارزش علاوه بر اینکه کشورمان بخشی از بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد گامهای موثری  برای صادرات غیر نفتی بر میدارد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است