خانه خبر دستگاه‌های پلیمری قابل کاشت برای دارو رسانی به تومورهای پانکراس

دستگاه‌های پلیمری قابل کاشت برای دارو رسانی به تومورهای پانکراس

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققان MIT و بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH)  موفق به توسعه دستگاه پلیمری قابل کاشت شده‌اند که داروهای شیمی درمانی را به طور مستقیم به تومور پانکراس می‌رساند.

دستگاه پلیمری قابل کاشت

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) کاشتنی مورد نظر شامل یک فیلم انعطاف پذیر ساخته شده از پلیمر PLGA (poly lactic-co-glycolic acid) می‌باشد که به طور گسترده برای دارو رسانی و دیگر کاربردهای پزشکی استفاده می‌شود. این فیلم را می‌توان به شکل یک لوله باریک پیچید و درون یک کاتتر قرار داد. زمانی که فیلم به پانکراس رسید، باز شده و با شکل تومور سازگار می‌شود. دارو درون این فیلم قرار داده شده و سپس طی یک دوره زمانی از پیش برنامه‌ریزی شده منتشر می‌شود.

دستگاه پلیمری قابل کاشت2

این کاشتنی باعث انتشار دارو به صورت موضعی می‌شود و با کنترل رشد تومور و کوچک شدن اندازه آن، می‌توان آن را با جراحی خارج کرد. . این فیلم نازک و انعطاف‌‌پذیر همچنین می‌تواند برای درمان سایر تومورهای دور از دسترس سازگار شود.

طی مطالعاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد محققان دریافتند استفاده از کاشتنی PLGA برای دارو رسانی 12 برابر موثر تر نسبت به تزریق داخل وریدی می‌باشد. این کاشتنی به شکلی طراحی شده که دارو تنها از سویی که با تومور در تماس است، آزاد شود از این رو عوارض جانبی برای سایر اندامهای نزدیک به حداقل می‌رسد.

دانلود کامل مقاله: A tunable delivery platform to provide local chemotherapy for pancreatic ductal adenocarcinoma

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است