خانه تکنولوژيتکنولوژی طراحي و مهندسي هشدار خطر آتش توسط باتری های جدید هوشمند یون-لیتیوم

هشدار خطر آتش توسط باتری های جدید هوشمند یون-لیتیوم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
باطری هوشمند

به نقل از مرجع پلیمر در بازار ایران :گرچه نمی توان كار زیادی در برابر تركیدن باتری های لیتیومی انجام داد، ولی در بیشتر مواقع می توان از این حادثه جلوگیری كرده در صورتی كه مصرف كننده بداند كه باطری در آستانه ی احتراق قرار گرفته است.

خطر آتش توسط باتری های جدید هوشمند یون-لیتیوم

این مساله ای است كه محققان دانشگاه استنفورد بخاطر آن باتری های هوشمند جدید را ایجاد كرده اند. باتری های یون-لیتیومی از دو الكترود مجزا به صورت خاص ساخته شده اند. یك الكترود آند كه از كربن و دیگری كاتد كه از لیتیوم متالوكسید ساخته شده و این دو توسط یك بسپار فوق نازك (ultrathin) از یكدیگر جدا می شوند.

مشكل زمانی آغاز می شود كه بسپار كه طبیعت آن متخلخل است توسط عاملی آسیب ببیند. این عامل می تواند ناخالصی های موجود در باتری و یا شارژ شدن بیش از اندازه باشد. این بسپار صدمه دیده می تواند عمر باتری را كاهش داده و نهایتا منجر به اشتعال گردد.

کنترل جداکننده بسپاری

راه حلی كه محققین دانشگاه استنفورد برای این مشكل ارائه كردند، ایجاد لایه ی دیگری در كنار بسپار در سمت آند می باشد. این لایه كه از مس ساخته شده است، الكترود سوم محسوب شده كه ولتاژ بین آند و جداكننده ی بسپاری را اندازه گیری می كند.

زمانی كه دندریت ها به لایه ی مسی می رسند، این لایه ولتاژ را به صفر رسانده، نشان می دهد كه لایه ی بسپاری در خطر بوده و باتری نیاز به تعویض دارد. در واقع به خودی خود باتری هوشمند محسوب نشده چراكه هوشمندی مفهوم دیگری را در بین تجهیزات داراست.

این باتری جدید به تجهیزات الكترونیكی دیگری نیاز داشته تا بتواند ولتاژ مس را اندازه گیری نماید.

در كنار محصولاتی نظیر تلفن های همراه هوشمند و لب تاب ها، این باتری ها می توانند همانند آن ها بسیار مفید واقع شوند. دلیل توجه به این مساله عواقبی است كه انفجار باطری در پی دارد. به عنوان مثال در سال 2013، سری باتری های بویینگ 787 طی حادثه ای آتش گرفته و عواقب ناخوشایندی در پی داشت.

صنعت الكتریك نیز می تواند این باتری را بسیار مورد استفاده قرار داده و از مزایای آن استفاده كند.

باطری باطری

منبع: gizmag

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است