خانه خبراخبار اقتصادی محصولات پتروشیمی افزایش 26 درصدی صادرات در پسا برجام را ثبت نمود

محصولات پتروشیمی افزایش 26 درصدی صادرات در پسا برجام را ثبت نمود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش پلیم پارت به نقل از  آنا: مرضیه شاهدایی در نشست خبری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ،گاز و پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: پس از رفع تحریم‌ها محصولات پتروشیمی ایران به تمام بازارهای بین‌المللی از جمله اروپا و آمریکای جنوبی صادر شد.

وی درباره رقابت ناسالم شرکت‌های پتروشیمی ایرانی با یکدیگر در بازارهای صادراتی تصریح کرد: به دلیل خصوصی‌سازی هر کدام از شرکت‌های پتروشیمی جداگانه اقدام به صدور محصولات می‌کنند. در گذشته قبل از خصوصی‌سازی تمام محصولات پتروشیمی به صورت واحد صادر می‌شد و این اقدام باعث شده بود تا ایران هم تعیین کننده قیمت در بازار مصرف باشد و هم در زمینه توزیع محصولات پتروشیمی در منطقه سیاست‌گذاری کند.

شاهدایی بیان کرد: پس از خصوصی‌سازی این انسجام از بین رفته و شرکت‌ها به دنبال یافتن مشتری برای خود هستند که این فرصتی برای خریداران جهانی برای پایین آوردن قیمت‌ها است.

پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از عزم جدی خود برای تجمیع فعالیت‌های بازرگانی به منظور کاهش رقابت منفی در صنعت پتروشیمی خبرداد و گفت: می‌خواهیم با تجمیع فعالیت‌های بازرگانی در صنعت پتروشیمی منطقه حرف نخست را در حوزه قیمت‌گذاری و سیاست‌گذاری بزنیم.

وی با بیان اینکه اکنون میان شرکت‌های پتروشیمی برای فروش محصولات خود در بازارهای هند، چین و ترکیه رقابت وجود دارد، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران وظیفه برنامه‌ریزی کلان و نظارت بر تحقق یافتن طرح‌های پتروشیمی را برعهده دارد.

به گفته وی اکنون از ظرفیت 60 میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 46/3 میلیون تن تولید می‌شود که این مقدار تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در سال 94 بیش از 14 میلیارد دلار محصول پتروشیمی در ایران تولید شده است که از این مقدار 4 میلیارد دلار آن صادر شده ، افزود: امسال از 55 طرح نیمه‌کاره صنعت پتروشیمی 10 طرح به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها 8 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی ایران افزوده می‌شود.

شاهدایی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری اولیه برای 55 طرح نیمه‌کاره صنعت پتروشیمی 41 میلیارد دلار است که اکنون برای تکمیل این طرح‌ها نیاز به 27 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داریم از این رو یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال 95 است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشمیی همچنین از تعریف ٢٨ طرح جدید در این صنعت خبر داد و گفت: این طرحها به طور معمول طرحهای اوره آمونیاک و همچنین جی تی پی است که به ٣٣ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد.

شاهدایی تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها و انتقال فن‌آوری روز دنیا از دیگر برنامه‌های شرکت ملی پتروشیمی است که با شدت در حال پیگیری آن هستیم.

معاون وزیر نیرو خاطر نشان کرد: از دیگر اولویت‌های صنعت پتروشیمی تجاری‌سازی فناوری‌های بدست آمده در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در زمینه کاتالیست‌ها، فرآیندهای تولید مانند آمونیاک، پلی اتیلن سنگین، رفرمینگ خشک و فرآیندهای متانول و پی وی ام است که اکنون مجوزهای لازم برای احداث نخستین واحد تبدیل متانول به پروپیلن در حال نهایی شدن است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است