خانه خبراخبار علمی پژوهشی ساخت نخستین صندلی چرخدار با فناوری چاپ ۳ بعدی

ساخت نخستین صندلی چرخدار با فناوری چاپ ۳ بعدی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

نخستین صندلی چرخدار ساخته شده با فناوری چاپ ۳ بعدی به دنیا معرفی شد.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از خبرگزاری مهر، این نوآوری توسط گروهی از محققان در لندن ارایه شده و پیش بینی می شود به تحولی امیدوارکننده در بهبود وضعیت زندگی معلولان حرکتی منجر شود. چاپ ۳ بعدی

این فناوری جدید که Go نام دارد به زودی در نمایشگاهی موسوم به Clerkenwell Design رونمایی می شود. برای ساخت این صندلی چرخدار نزدیک به شش ماه زمان صرف شده و طی آن از نظرات متخصصان و همچنین معلولان حرکتی نیز استفاده شده تا در نهایت محصولی بی نقص ارایه شود.

در ساخت این صندلی چرخدار از مواد مختلفی استفاده شده است. استفاده از نوعی رزین نیمه شفاف و پلی اتیلن ترموپلاستیکی (TPU) که مورد دوم نقش زیادی در جذب شوکهای محیطی دارد موجب شده تا محصولی خلاقانه تولید و آماده رسیدن به مرحله تولید انبوه شود. در عین حال از تیتانیوم نیز در ساخت قسمتی که پای از کار افتاده معلول بر روی آن قرار می گیرد نیز استفاده شده است.

استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در این محصول جدید موجب شده تا صندلی چرخداری ارایه شود که فاقد نواقص ساختاری مدلهای فعلی باشد.

محققان بر این باورند که با بهره گیری از فناوری چاپ ۳ بعدی می توان متناسب ترین صندلی چرخدار را با توجه به وضعیت معلولیت هر فرد طراحی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است