خانه خبراخبار اقتصادی صنایع پتروشیمی در دور جدید مذاکرات ایران با اتریش و ایتالیا

صنایع پتروشیمی در دور جدید مذاکرات ایران با اتریش و ایتالیا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از مهر، فریدون فدایی دولت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی ایران امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین بسترهای سرمایه گذاری برای توسعه صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی در سطح منطقه خاورمیانه و جهان است، گفت: یکی از مهمترین سیاست های صنعت پتروشیمی کشور در دوران پساتحریم، توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و تکمیل زنجیره های عرضه به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد و محصولات پتروشیمی و پلیمری است.

این مقام مسئول با اشاره به تعریف بسته های جدید سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور اظهار داشت: پس از شکل‌گیری دو هاب تولید محصولات پتروشیمی در بندر ماهشهر و عسلویه و برنامه ریزی برای ایجاد سومین هاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران در بندر چابهار باید صنایع تکمیلی پتروشیمی در این مناطق به موازات شکل گیری صنایع بالادستی پتروشیمی ایجاد شود.

فدایی دولت با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با برخی از سرمایه گذاران آسیایی و اروپایی به منظور جذب سرمایه و تامین دانش فنی و تکنولوژی های مدرن برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی تاکید کرد: بر این اساس تاکنون مذاکراتی با سرمایه‌گذارانی از چین، هند، اتریش و ایتالیا برای امضای قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری آغاز شده است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون محصولات متعدد صنایع تکمیلی پتاروشیمی همچنین دوده صنعتی، انواع لاستیک و پلاستیک به کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه صادر می شود، از عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان بازارهای جدید محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی یاد کرد و افزود: توسعه صنعت تکمیلی پتروشیمی یکی از راهبردهای اصلی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ایران همچنین از ایران به عنوان نخستین تولیدکننده محصول اسید سیتریک در منطقه خاورمیانه یاد کرد و خاطرنشان ساخت: مذاکراتی با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچون عمان و امارات متحده عربی برای صادرات محصولات پلی اتیلنی و پلیمری تولید شده در صنایع تکمیلی پتروشیمی آغاز شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است