خانه خبرنمايشگاه ها تلاش پژوهشگران داخلی برای توسعه فناوری پایین دستی صنعت نفت

تلاش پژوهشگران داخلی برای توسعه فناوری پایین دستی صنعت نفت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پژوهشگاه صنعت نفت

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از اطلاعات:بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش از فردا با حضور صدها شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا خواهد شد. آنچه در این نمایشگاه مایه مباهات صنعت نفت و تولید ملی است، نمایش توانمندی پژوهشگران داخلی برای دستیابی به فناوری تولید مواد پایین دستی این حوزه خواهد بود. پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بزرگترین بازوی پژوهش و فناوری صنعت نفت نقش بسیار مهمی در توسعه فناوری و ارتقاء نظام نوآوری این صنعت ایفا می‌کند. فعالیت های این پردیس به گونه ای است که تمامی فعالیت های زنجیره ارزش در بخش پایین‌دستی را پوشش می دهد و این مهم باعث شده تا پژوهشگاه به شایستگی محوری در زمینه توسعه دانش فنی دربخش پایین دستی در منطقه نایل آید.

پژوهشگاه صنعت نفت

از مهمترین اهداف راهبردی پردیس پایین دستی می توان به توسعه، بومی سازی و تجاری سازی فناوری در جهت ارتقاء کیفیت و ایجاد ارزش افزوده فرآیندهای مورد نیاز صنعت نفت و همچنین توسعه، بومی سازی و تجاری سازی فناوری انواع مواد شیمیایی، پلیمری، کاتالیست، جاذب و روان کننده های مورد نیاز صنعت نفت اشاره کرد.

با توجه به اولویت های راهبردی پژوهشگاه و در آستانه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، تجربه‌های راهبردی موفق پژوهشگاه صنعت نفت در صنایع پایین دستی با تمرکز بر‌”تجاری‌سازی و توسعه فناوری” و در سه رویکرد اولویت‌دار ” شیرین‌سازی و تبدیلات گازی”، ” ارتقاء نفت خام و فرآورده‌های نفتی” و “تاسیسات سطح‌الارضی”، انحصارا ” نمک‌زدا” در این نمایشگاه عرضه خواهد شد. در این راستا، پژوهشگاه صنعت نفت با صدور دانش فنی و خدمات مهندسی ۹ واحد پالایشگاهی اولین تجربه برون مرزی خود را در زمینه صادرات خدمات فناورانه تجربه می‌کند و با توجه به اولویت‌های حوزه پایین‌دستی نفت، این مرکز پژوهشی مایع سازی ال ان جی در مقیاس کوچک، پالایشگاه­های کوچک، تبدیل گاز به سوخت مایع، فرآورش میعانات گازی و HDS را به عنوان ۵ فرصت جذاب همکاری با شرکای داخلی و خارجی ارایه می‌کند.

پژوهشگاه صنعت نفت در راستای تجاری‌سازی و توسعه فناوری‌‌های موجود، از بین محصولات تولیدی خود ۹ محصول اولویت‌دار را که به مرحله صنعتی و تجاری رسانده در بیست و یکمین نمایشگاه نفت تهران عرضه می‌کندکه از این میان ۶ محصول به پردیس پایین دستی این مجموعه تعلق دارد. این محصولات شامل کک نفتی، پارسی سول، گوگرد کشاورزی ساده و با ریز مغذی،‌ روغن CNG، گیریس سرچاهی و پلاگ‌های حفاری هستند.

همچنین، با توجه به وجود نمک در نفت‌های خام ایران، پژوهشگاه برای ارتقاء کیفیت نفت خام با افتتاح سوپر پایلوت نمک‌زدای الکترواستاتیک با ظرفیت ۲۰ بشکه در روز در سال ۹۴، فناوری نمک‌زدایی را بومی‌سازی کرده و آمادگی دارد واحدهای صنعتی مرتبط را با شریک خارجی خود هم طراحی کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است