خانه خبراخبار علمی پژوهشی پلاستیک های مهندسی جای فلزات را می گیرند

پلاستیک های مهندسی جای فلزات را می گیرند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر پلاستیک

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران : انتظار می رود نیاز به بسپارهای مهندسی در ایالات متحده‌ی آمریكا با 6/2 درصد افزایش در سال 2019 به 5 بیلیون پوند برسد. طبق مطالعات انجام شده توسط Freedonia industry study، جایگزینی فلزات با پلیمرهای مهندسی همانند سایر پیشرفت های تكنولوژی، باعث نفوذ كاربردهای جدید این محصولات در صنعت شده و همچنان در حال رشد می باشد.

در بسیاری از كاربردهای نوین به جای فلزات، از پلیمرهای مهندسی استفاده می شود. بزرگترین بازار پلیمر های  مهندسی مربوط به موتور وسایل نقلیه و بازار تجهیزات الكتریكی و الكترونیكی می باشد.

بازار موتورهای وسایل نقلیه بسیار به پلاستیك های مهندسی وابسته بوده چراكه نیاز به كاهش وزن برای بهبود بازدهی سوخت همواره چالشی مهم محسوب می شود.

از طرف دیگر، بازارهای ساخت و ساز، پزشكی و … به رشد این محصولات كمك می كند. در صنعت ساخت و ساز در كاربردهایی نظیر روشنایی، شیشه های پنجره و نورگیرها از پلاستیك های مهندسی استفاده می شود.

صنعت پزشكی نیز از جنبه هایی به رشد بازار این مواد كمك كرده چراكه استحكام مكانیكی این مواد، قابلیت تحمل فرآیند استرلیزه كردن و سازگاری با بدن انسان از ویژگی های مهم این مواد می باشد.

نایلون، اكریلونیتریل بوتا دی ان استایرن (ABS) و پلی كربنات از لحاظ حجمی سه پلاستیك مهندسی بسیار پر مصرف شناخته می شوند. نایلون غالبا در كاربردهای موتور وسایل نقلیه پیشرفت داشته و از لحاظ مصرف اولین بسپار مهندسی می باشد. كاربرد ABS غالبا در مصارف ساختمانی و پلی كربنات در مصارف پزشكی می باشد.

پلیمر
پلی فنیلن سولفید، بسپارهای سولفونه، فلوئوروپلیمرها و پلی كتون ها از جمله سایر پلاستیك های مهندسی بوده كه بازار رو به رشدی را نشان می دهند. كاربردهای این بسپارها در محصولات جدید نظیر باطری های پیشرفته، كاشت‌های (Implant) پزشكی، فتوولتائیك ها و .. می باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است