خانه خبر تولید سلول‌ خورشیدی پلیمری ارزان‌تر و قابل اعتمادتر

تولید سلول‌ خورشیدی پلیمری ارزان‌تر و قابل اعتمادتر

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
solar cells

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به لطف موفقیت دانشمندان در دانشگاه لینشوپینگ و آکادمی علوم چین سلول‌های خورشیدی پلیمری می‌توانند ارزان‌تر و قابل اطمینان‌تر شوند. در این کار از فولرین‌های ناپایدار و گران قیمت دوری گزیده شده است. سلول‌های خورشیدی پلیمری در سالیان اخیر به عنوان یک جایگزین کم هزینه برای سلول‌های خورشیدی سیلیکونی ظهور کرده‌اند. به منظور کسب بازدهی بالا، فولرین‌ها معمولا در سلولهای خورشیدی پلیمری استفاده می‌شوند تا حامل‌های بار را جدا نمایند. با این حال، فولرین‌ها تحت نور ناپایدار هستند و کریستال‌های بزرگی در دماهای بالا تشکیل می‌دهند.

سلول‌های خورشیدی پلیمری

 

اکنون تیمی از شیمیدان‌ها به سرپرستی پروفسور جیانهوی هو از آکادمی علوم چین رکورد جهانی جدیدی برای سلول‌های خورشیدی پلیمری بدون فلورین بوسیله توسعه یک ترکیب منحصر به فرد از توعی پلیمر با نام PBDB-T و مولکول کوچکی با نام ITIC ثبت کرده‌اند. با این ترکیب، انرژی خورشید بدون استفاده از هیچگونه فولرینی با بازدهی 11% تبدیل می‌شود که این مقدار بیشتر از اغلب سلول‌های خورشیدی حاوی فولرین است. فنگ گائو به همراه همکارانش در دانشگاه لینشوپینگ، طیف سنجی اتلاف فوتو ولتاژ یا Voc که یک مشخصه کلیدی برای سلول‌های خورشیدی است را مشخصه یابی کرده‌اند و رویکردی برای بهبود بیشتر بازدهی دستگاه پیشنهاد داده‌اند. در حال حاضر دو تیم تحقیقاتی نتایج خود را در ژورنال معتبر Advanced Materials ارائه کرده‌اند.

تا زمانیکه سلول‌های خورشیدی تحت تابش خورشیدی ثابت کار کنند، پایداری گرمایی مناسب بسیار حائز اهمیت می‌باشد. ترکیبی از بازدهی بالا و پایداری گرمایی مناسب نشان می‌دهد که سلول‌های خورشیدی پلیمری که می‌توانند به آسانی با استفاده از هزینه پایین فناوری چاپ roll-to-roll تولید شوند، اکنون به تجاری سازی آن نزدیک‌تر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است