خانه خبراخبار اقتصادی ثبات نسبی در بازار پی وی سی

ثبات نسبی در بازار پی وی سی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلی وینیل کلراید

به گزارش پلیم پارت به نقل از پتروتحلیل، این در حالی است که به عقیده کارشناسان بازار پی وی سی، احتمالا جنب و جوش در معاملات بورس تا قبل از ماه رمضان و شروع باران های موسمی هندوستان متوقف شود.

پلی وینیل کلراید

جواد ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی گفت: در حال حاضر قیمت ها در بازار آزاد با نرخ های جهانی اختلاف ندارد و به حالت سکون رسیده است.

این در حالی است که هنوز در معاملات بورس، حجم اندک عرضه ها سبب ثبت رقابت برای خرید پی وی سی می شود. البته پتروشیمی غدیر همچنان در اورهال به سر می برد. اما احتمالا دو هفته آینده تولید پی وی سی در این مجتمع آغاز شود.

برخی از آگاهان بازار می گویند: احتمال دارد پس از خارج شدن پتروشیمی غدیر از اورهال، خط تولید پی وی سی در مجتمع بندرامام وارد اورهال شود.

با این حال به گفته ایرانی، در حال حاضر عرضه های اندک در بورس کالا یکی از دلایل ثبت رقابت برای خرید پی وی سی است؛ چرا که در حال حاضر صادرات پی وی سی با نرخ ۸۹۰ دلار در هر تن انجام می شود و نسبت به فروش داخلی به صرفه تر است.

در همین حال روز گذشته پی وی سی ۵۷ آبادان سقف قیمت یعنی نرخ ۳ هزار و ۱۹۷ تومان را تجربه کرد. این کالا به صورت سلف عرضه شده بود. گرید ۶۵ آبادان هم با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد. به گفته آگاهان بازار احتمالا خط ۶۵ آبادان تا دو هفته آینده تولید گرید ۷۰ را آغاز خواهد کرد. اما در بازار داخل نرخ گرید ۵۷ آبادان به ۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که برخی از منابع خبری نزدیک به پتروشیمی غدیر می گویند: احتمال دارد در مردادماه ۲۰ هزارتن پی وی سی گرید ۵۷ در این مجتع تولید شود. این گروه معتقدند با تولید این حجم گرید ۵۷ نرخ این کالا به کف قیمتی خود نزدیک شود.

با این حال روز گذشته عرضه ۵۷ آبادان به صورت سلف انجام شد، گفته می شود کمبود خوراک در پتروشیمی آبادان یکی از دلایل کاهش حجم تولیدات این مجتمع است. از سوی دیگر برخی از منابع نزدیک به پتروشیمی اروند هم دلیل کاهش عرضه های روز گذشته این مجتمع در بورس کالا را صادرات می دانند و می گویند: تمایل فروش داخلی در پی وی سی سازها به دلیل نرخ بالای صادرات در شرایط فعلی کاهش یافته است.

این در حالی است که روز گذشته گرید ۶۵ پتروشیمی اروند با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد، گرید ۶۵ بندرامام هم که به صورت سلف و با حجم ۲۹۹۲ تن عرضه شده بود، ۵۸۷۴ تن تقاضا داشت و با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد، بیشترین رقم ثبت شده برای خرید این کالا ۲ هزار و ۸۶۶ تومان بود.

اما در بازار داخل نرخ ۶۵ بندرامام و اروند به رقم ۳ هزار و ۵۰ تومان در هر کیلو و غدیر هم به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، دلیل افزایش نرخ پی وی سی غدیر غیبت آن در بازار داخل عنوان می شود. معامله گران انتظار دارند با نزدیک شدن به ماه رمضان، شروع تابستان و کاهش صادرات، قیمت پی وی سی با افت روبه رو شده و به کف قیمتی خود برسد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است