خانه تکنولوژيتکنولوژی آزمايشگاه چرا باید آزمایشگاه‌های دارای گواهینامه را انتخاب کنیم؟

چرا باید آزمایشگاه‌های دارای گواهینامه را انتخاب کنیم؟

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

هنگامی‌که با آزمون‌های پلیمری سر و کار دارید،‌ هیچ جایی برای عدم قطعیت وجود ندارد. مخصوصا اگر شما تولید کننده محصولی هستید که باید به درستی کار کند و کیست که از فروش محصولاتی خرسند باشد که نتیجه آن عملکرد غیرمطمئن یا مسایل احتمالی ایمنی باشد؟

Lab1

همانگونه که شما سلامتی خود را به دست پزشکی که مدرک رسمی ندارد نمی‌سپارید و یا مسائل قانونی خود را به وکیل بدون مدرک واگذر نمی‌کنید، به همین ترتیب، کسب و کار حیاتی خود را به آزمایشگاهی که مدارک و گواهینامه‌های لازم را ندارد نمی‌سپارید. اعتبار نامه‌هایی مانند ISO/IEC 17025 به شما در شناخت آزمایشگاهی که با آن قصد همکاری دارید کمک می‌کند و نشان می‌دهد که آیا سیستم‌های آن آزمایشگاه برای تولید داده‌ها، قابل اعتماد می‌باشند یا خیر.

خوشبختانه سازمان‌های مختلفی وجود دارند که آزمایشگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و آنها را تایید می‌کنند. این گواهینامه‌ها سطح بالاتری از قانونمندی را به شرکت‌هایی که موفق به کسب آنها می‌شوند، می‌بخشند. کسب این گواهینامه‌ها توسط شرکت‌ها نشان از استانداردهایی دقیق برای فرآیند، کیفیت و قابلیت اطمینان آنها دارد.

آنها توانایی خود برای مدیریت موثر پروژه‌های آزمون، شایستگی های فنی خود، و توانایی‌شان در تولید نتایج معتبر را نشان داده‌اند. همچنین آنها مورد ممیزی قرار گرفته‌اند و شیوه‌های خود را برای حوزه‌هایی که می‌تواند بهبود یابد مورد بررسی قرار داده‌اند. برای مثال جهت کسب ISO-IEC 17025 ، نیاز به مستند سازی گسترده و ممیزی در محل می‌باشد.

Lab2

البته گواهینامه‌های مختلف نشان دهنده جنبه‌های مختلفی درباره یک شرکت است، و مهم است که بدانید کدام یک برای نوع آزمایشی که شما نیاز دارید به کار می‌آید. برای مثال اگر شما تولید کننده تجهیزات پزشکی هستید، ممکن است آزمایشگاهی را انتخاب نمایید که در FDA‌ ثبت شده باشد و گواهینامه ISO/IEC 17025 را دارا باشد.

بنابراین بسیار مهم است آزمایشگاه‌هایی که با آنها قصد کار کردن دارید را مورد بررسی قرار دهید و بدانید که کدامیک بهترین نتیجه را با توجه به صنعت خاص شما ارائه می‌دهد.

منبع: polymersolutions

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است