خانه تکنولوژيتکنولوژی طراحي و مهندسي صنعت پتروشیمی در پیچ و خم دستیابی به تکنولوژی نوین

صنعت پتروشیمی در پیچ و خم دستیابی به تکنولوژی نوین

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین صنایع کلیدی اقتصاد است و توسعه این حوزه علاوه بر اشتغالزایی در بخش های صنایع پایین دستی و بالادستی ،کمک قابل توجهی به رشد اقتصاد کشور می کند.

پتروشیمی
این صنعت علی رغم داشتن پتانسل بالا هنوز نتوانسته آن طور که باید و شاید جایگاه مناسب خود را در بازارهای جهانی کسب نماید و  یکی از دلایل اصلی آن موضوع خام فروشی و نبود برنامه مدون محسوب می شود که عرصه را برای پیشرفت تنگ کرده است.
بر اساس این گزارش کشورهای در حال رشد که سعی در جبران عقب ماندگي ها دارند، در صورتی موفق خواهند بود که در برنامه ريزي های خود، عامل تکنولوژی را به اندازه متغيرهای اشتغال و سرمايه گذاری، استراتژيک بدانند.
مساله مهم در راه توسعه این بخش مهم اقتصادی اینست که از تکنولوژي پيشرفته در بخش های کلیدی این صنعت استفاده شود.
صنعت پتروشیمی عليرغم اينکه در گروه صنايع واسطه ای قرار دارد، ولی مانند يک صنعت مادر، بسياری از صنايع کشور را تغذيه می کند و در برخی زمينه ها مواد توليدی آنها می تواند جايگزين مناسبی برای بسياری از محصولات سرمايه ای نيز باشد.

در همین رابطه موید حسینی صدر نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: نرخ خوراک، سوخت و دستمزد ارزان شرایط مطلوبی را برای سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی ایجاد کرده است.

وی افزود: این صنعت با وجود داشتن ظرفیت های مناسب متاسفانه در تولید مواد و دستیابی به تکنولوژی روز با مشکلات زیادی همراه است که حل آن برنامه ریزی درست و منطقی را می طلبد.

این نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که پسابرجام بازار های صادراتی را توسعه می بخشد، گفت:بزرگترین معضل کشور خام فروشی است و برای جلوگیری از این امر و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی بهتراست مشتقات نفتی صادرشود تا شاهد توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره های پایین دستی باشیم.
حسینی صدر افزود: درحال حاضر به صنایع بالادستی بیشتر از صنایع میان دستی و پایین دستی توجه می شود.
***صنعت پتروشیمی بهترین گزینه در ایجاد اشتغال
در ادامه حسین گروسی عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخل ،صنعت پتروشیمی بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت درکشور است.
وی اظهار کرد: زمانی که این صنعت گسترش پیدا کند از ورود محصولات خام، به کشور جلوگیری  می شود.
گروسی در خصوص وضعیت بازار های صادراتی در پسابرجام گفت: شرایط موجود فضا را برای سرمایه گذاری بیشتر کرده است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است