خانه خبراخبار علمی پژوهشی سه محصول حاوی الیاف کربنی برای تقویت کامپوزیت‌ها

سه محصول حاوی الیاف کربنی برای تقویت کامپوزیت‌ها

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

سه محصول برای تقویت کامپوزیت‌ها با همکاری سه شرکت مختلف ساخته شده که آماده عرضه به بازار است. این محصولات الیاف کربنی تقویت شده با گرافن است که می‌توان آنها را به کامپوزیت‌ها افزود.

haydale-graphene-industries-plc

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)؛ شرکت هایدال کامپوزیت سولوشنز (Haydale Composite Solutions) اعلام کرد که سه محصول گرافنی جدید برای تقویت کامپوزیت‌ها آماده عرضه به بازار دارد. این محصولات با همکاری شرکت اس‌اچ‌دی کامپوزیت متریالز (SHD Composite Materials) تولید شده که در واقع نوعی الیاف کربنی تقویت شده با گرافن است که معمولا برای بهبود کیفیت کامپوزیت‌ها به آنها اضافه می‌شود. در این الیاف از رزین‌های اپوکسی شرکت هونتسمن ادونس متریالز (Huntsman Advanced Material) استفاده شده‌است.
این محصولات با همکاری SHD و HCS تولید می‌شوند که عبارتند از:
• الیاف کربنی حاوی رزین که برای تقویت کامپوزیت‌ها به کار می‌رود.
• الیافی که موجب پخته شدن سریع‌تر کامپوزیت‌ها در کوره می‌شود.
• الیافی که امکان کار در دمای بالا را فراهم کرده و طول عمر کامپوزیت را افزایش می‌دهد.
انگیزه اصلی از توسعه این محصولات، افزایش مقاومت و کیفیت کامپوزیت‌ها است که این کار با استفاده از نانومواد گرافنی انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که با استفاده از این فناوری، محققان بتوانند ساختارهای اپوکسی تقویت شده با الیاف کربنی سبک‌تر و کاراتر طراحی کنند. از این فناوری می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر هوافضا، خودروسازی، کالاهای ورزشی نظیر دوچرخه، چوب اسکی، قایق مسابقه‌ای و چوب ماهی‌گیری استفاده کرد. haydale
توسعه الیاف با قابلیت کار در دمای بالا برای ساخت ابزارهای مختلف بسیار اهمیت دارد ابزارهایی که با وجود این فناوری عملکرد و استحکام بالاتری پیدا کرده و می‌توانند در برابر ترک خوردن مقاومت بهتری داشته باشند.
این مواد تقویت شده با گرافن، در حال حاضر در حال ارزیابی بوده و نمونه‌های اولیه مختلفی با استفاده از آن توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده است.
حمایت فنی این پروژه توسط متخصصان SHD و HCS انجام شده و شرکت‌هایی که علاقه‌مند به استفاده از این محصولات باشند می‌توانند از این حمایت فنی برخوردار شوند.

منبع: nano.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است