خانه خبراخبار اقتصادی آمریکا؛ تهدید جدید بازار محصولات پتروشیمی

آمریکا؛ تهدید جدید بازار محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

پلیم پارت: فریبرز کریمائی در گفتگو با مهر درباره ظهور کشورهای جدید به بازار به عنوان تولید و صادرکننده محصولات پتروشیمی و پلیمری، گفت: ایالات متحده آمریکا با توجه به افزایش ظرفیت تولید گازهای نامتعارف خود به یک تهدید جدید برای بازار جهانی پتروشیمی تبدیل خواهد شد.

قائم‌مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اعلام اینکه هم اکنون با افزایش تولید گاز از ذخایر نامتعارف و شیل گس‌ها در آمریکا این کشور از خوراک کافی برای توسعه صنایع پتروشیمی و پلیمری بهره مند شده است، تصریح کرد: همزمان با افزایش تولید گاز در آمریکا، سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ به منظور افزایش تولید محصولات پتروشیمی در آمریکای شمالی افزایش یافته است.

پتروشیمی

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود تا پنج سال آینده شاهد عرضه گسترده مصحولات پتروشیمی و پلیمری از سوی آمریکا در بازار جهانی باشیم، بیان کرد: این افزایش عرضه مهمترین تهدید چند سال اخیر بازار جهاین پتروشیمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه با آغاز صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری توسط آمریکا، دور جدید قیمت شکنی محصولات پتروشیمیایی کلید خواهد خورد، بیان کرد: این در حالی است که در دوران تحریم برخی از بازارهای پتروشیمی ایران از بین رفت و هم اکنون در حال احیای بازارهای سنتی خود هستیم.

کریمایی از افزایش ظرفیت تولید و متنوع سازی بازارهای صادراتی به عنوان دو سیاست صنعت پتروشیمی ایران یاد کرد و افزود: در صورت تحقق این دو سیاست کلان تهدید آغاز صادرات محصولات پتروشیمی تا حدودی برای صنایع پتروشیمی ایران مدیریت خواهد شد.

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه افزایش تولید محصولات پتروشیمی در ایران را در گروی جذب سرمایه گذاران عنوان و خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی با ارائه تسهیلاتی و رفع بوروکراسی‌ها فراهم شود.

این مقام مسئول اخیرا در گفتگو با مهر تاکید کرده است: همزمان با سقوط آزاد قیمت جهانی نفت و محصولات پتروشیمی، درآمد ناشی از صادرات پتروشیمی ایران حدود ۲.۵ تا ۳ میلیارد دلار در سال کاهش یافته است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است