خانه خبر پوشش‌های بازتابنده حرارت با افزایش بازدهی انرژی پنجره‌ها

پوشش‌های بازتابنده حرارت با افزایش بازدهی انرژی پنجره‌ها

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)؛ تخمین زده می‌شود که 10% از کل انرژی مورد استفاده در ساختمان مربوط به عملکرد پنجره‌ها می‌باشد که هر ساله حدود 50 میلیارد دلار هزینه در بردارد. همچنین مقاوم‌سازی پنجره‌ها و تعویض آن‌ها امری پر هزینه می‌باشد.

caoting

محققان در آزمایشگاه بین‌المللی Berkeley از وزارت انرژی ایالات متحده اقدام به توسعه پوشش‌های پلیمری با قابلیت انعکاس حرارت کرده‌اند که با هزینه پایین قابل رنگ‌آمیزی بر روی سطوح بیرونی پنجره‌ها می‌باشد.

این پوشش‌ها به طور انتخاب پذیر انرژی مادون قرمز خورشید را به محیط بیرون انعکاس می‌دهند و نور مرئی را از خود عبور می‌دهند که به طور چشمگیری باعث بهبود بهره‌وری پنجره‌ها مخصوصا در آب و هوای گرم می‌شوند.

window

محققان با استفاده از پلیمرهایی با نام bottlebrush که شامل یک زنجیر مولکولی سخت و دارای شاخه‌های جانبی می‌باشد موفق به توسعه این نوع پوشش‌ها شده اند، که هر ساله می‌تواند 35 میلیارد کیلو وات انرژی را ذخیره کند و همچنین باعث کاهش 24 میلیارد کیلوگرم تولید گاز CO2 که خود معادل حذف 5 میلیون خودور از جاده‌ها می‌باشد، ‌شوند.

پلیمرهای bottlebrush قابلیت خودآرایی به صورت نانوساختارها را دارند که به عنوان کریستال‌های فتونیک عمل می‌کنند و باعث انعکاس نور در فرکانس‌های مختلف می‌شوند.

این پوشش‌ها حدود 5/1 دلار برای هر فوت مربع هزینه برمی‌دارد که یک دهم هزینه موجود در بازار می‌باشد.

منبع: windowfilmmag

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است