خانه تکنولوژيتکنولوژی طراحي و مهندسي ماده کامپوزیتی نوین به عنوان سنسور دی اکسید کربن

ماده کامپوزیتی نوین به عنوان سنسور دی اکسید کربن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
سنسور دی اکسید کربن

مرجع پلیمر در بازار ایران :  نوع جدیدی از یک سنسور که می تواند میزان دی اکسید کربن (CO2) را اندازه گیری کند، از یک ماده کامپوزیتی اخیرا توسعه یافته، تشکیل شده است. این ماده با مولکول های CO2 برهم کنش نشان می دهد و برحسب غلظت CO2 در محیط، هدایت پذیری آن تغییر می کند.

این سنسور در مقایسه با نمونه های موجود، بسیار کوچکتر است، ساختمان ساده تری دارد، به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد و به طور کلی دارای اصول عملکردی متفاوتی است.

مبنای این ماده کامپوزیتی یک بزرگ مولکول (پلیمر) زنجیر مانند است که از نمک هایی به نام مایعات یونی تشکیل شده است، که در دمای اتاق مایع و هدایت پذیر هستند. نام این پلیمرها به اعتقاد محققان گمراه کننده است زیرا آنها را مایعات پلی یونیک (PIL) می نامند اما در واقع جامد هستند و نه مایع.

سنسور دی اکسید کربن

دانشمندان دنیا اکنون در حال بررسی این PIL ها برای مصرف در کاربردهای گوناگونی از قبیل باتری ها و ذخیره CO2 هستند. از کار آنها اینطور برمی آید که PIL ها قابلیت جذب سطحی CO2 را دارند.

با این سنسور جدید، دانشمندان قادرند غلظت CO2 را در گستره وسیعی از غلظت ها- از 04/0 درصد حجمی در جو زمین تا 25/0 درصد حجمی- اندازه گیری کنند.

منبع : ETH zurich

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است