خانه خبر محقق ایرانی دانشگاه زاگرب: محافظت از سطوح چوبی با نانوپوشش جدید

محقق ایرانی دانشگاه زاگرب: محافظت از سطوح چوبی با نانوپوشش جدید

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانو پوشش

به گزارش پلیم پارتنانو پوشش به نقل از ایسنا:محقق ایرانی دانشگاه زاگرب پس از سه سال تلاش بی‌وقفه موفق به تولید نانو پوشش تک‌جزئی بر پایه آب جهت حفاظت از سطوح چوبی شد.

آرزو عصاریان، محقق دکترای مهندسی شیمی دانشگاه زاگرب در کشور کرواسی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که این مهم پس از سه سال تلاش بی‌وقفه حاصل شده است، اظهار کرد: اساس اصلی کار تولید این پوشش محافظ چوب، ایجاد قابلیت همزمان سختی و انعطاف‌پذیری در سطح فیلم رنگ است. در ساخت این پوشش از ترکیب زنجیره پلیمری پلی ال و گروه‌های پلی اورتانی (NHCO) شامل اتصالات عرضی پلی ایزوسیانات (-NCO) و هیدروکسیل استفاده شده است، همچنین علاوه بر نقش موثر نانو پیگمنت‌های به کار رفته حضور بهبود دهنده‌های خاص از جمله UV فیلتر، پخش کننده سیلیکونی و کاهش دهنده کشش سطحی بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی افزود: از مشخصات بارز این محصول می‌توان به پایداری بی‌نظیر در برابر مواد شیمیایی، رطوبت، شوک‌های حرارتی، مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه UV، عدم زردشدگی پوشش و همچنین مقاومت در برابر سایش، خراش، ضربه، خمش و سایر صدمات مکانیکی اشاره کرد.

محقق طرح خاطرنشان کرد: این پوشش علاوه بر مزیت‌های فوق، به دلیل وجود نانو پیگمنت‌های موجود در ساختار آن از خاصیت پوشانندگی بالایی برخوردار است، همچنین با توجه به عدم استفاده از مواد آلی فرار به عنوان یک محصول دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود. در عین حال این محصول بسیار سریع خشک شده و فاصله زمان توقف مابین اعمال لایه‌های بعدی پوشش بسیار کوتاه است.

وی تصریح کرد: در چوب پس از کاربرد، هنوز اثرات حیات وجود دارد و به اصطلاح چوب “نفس می‌کشد” که این سبب بروز مشکلات عمده‌ای همچون ترک خوردگی بر روی فیلم پوشش‌های اعمال شده، می‌شود و از سوی دیگر در سطح چوب‌های سخت همانند بلوط مشکلات دیگری همچون بالا آمدن تانن (Tannin) از عمق چوب به روی سطح و بروز لکه‌های قهوه‌ای تیره می شود که باعث آسیب رساندن به فیلم پوشش اعمالی بر روی سطح چوب می‌شود که می‌توان از بروز تمامی این مشکلات به وسیله نانو پوشش آب پایه جلوگیری به عمل آورد.

این محقق در ادامه افزود: کار با این رنگ نانو بسیار آسان و بر پایه متدهای رایج و مرسوم در زمینه اعمال رنگ است.

عصاریان گفت: این رنگ در تمام صنایع چوبی شامل سطوح چوبی دیواره‌های داخلی و خارجی ساختمان، مبلمان و کابینت، دکوراسیون منازل و در و پنجره‌های چوبی کاربرد دارد.

محقق طرح خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از تست‌های استاندارد مربوط به سطوح چوبی این نانو پوشش آب پایه بسیار عالی بوده و اکنون در مقیاس صنعتی تولید شده است، با توجه به هدف انتقال دانش و تکنولوژی به کشور عزیزمان ایران آمادگی هر گونه همکاری با علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران در جهت تولید انبوه را دارم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است