خانه تکنولوژيتکنولوژی طراحي و مهندسي پنجره‌های هوشمند آینده با قابلیت‌های شگفت‌انگیز

پنجره‌های هوشمند آینده با قابلیت‌های شگفت‌انگیز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پنجره

به گزارش مرجع پلیمردر بازار ایران : پنجره های هوشمند از قابلیت های متفاوتی مانند حفظ حریم شخصی، تنظیم نور داخل و

پنجرههمینطور عدم دید یا عدم نیاز به پرده ساخته شده اند که قابل توجه هستند. ساکنان منازل یا دفاتر اداری برای مقابله با دید فضای داخل یا تنظیم نور از پرده استفاده می کنند اما اکنون محققان موفق به طراحی پنجره ای شده اند که نه تنها فضای داخلی منزل را خصوصی می کند بلکه نیازی به پرده یا … ندارد. این پروژه حاصل همکاری محققان دانشگاه سینسیناتی امریکا و دانشگاه ملی تایوان است. با استفاده از تنظیم نوری که وارد فضای منزل می شود، می توان به کنترل دستگاه های تهویه ای پرداخت که انرژی زیادی مصرف می کنند. این پنجره ها، پنجره های قابل تنظیم نام گرفته اند و به کاربرانشان اجازه می دهند تا به میزان روشنایی، درجه حرارت یا حتی کدری و شفافیت پنجره ها بپردازند. این فناوری همانند فناوری است که در صفحه نمایش های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

پنجره

این فناوری بیش از سه سال زمان برده و پنجره ها متشکل از دو زیر لایه شیشه ای هستند، لایه ای از پلیمر و مجموعه ای از الکترودها و میکرو قطعات پلیمری. در نتیجه، یک پوشش لایه ای با الگوی لانه زنبوری حاصل می شود که می توان آن را داخل پنجره یا حتی روی سطح شیشه ها قرار داد. محققان این طرح معتقدند با استفاده از این پنجره ها می توان به تنظیم دید پنجره یا محرمانه کردن فضا پرداخت. از دیگر قابلیت های این پنجره ها می توان به عملکردی مانند لامپ های حبابی Hue اشاره کرد. این لامپ ها می توانند گرما را به فضای سرد منزل وارد کرده و به کنترل دمای فضای داخل بپردازند که در فصول مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پنجره
منبع: 21st center tech

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است