خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید بسپارهای خود ترمیم شونده با استفاده از شكر

تولید بسپارهای خود ترمیم شونده با استفاده از شكر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

به نقل از مرجع پلیمر در بازار ایران : بسپارهای (پلیمر ها) خود ترمیم شونده (self healing) در دانشگاه Clemson این بار با استفاده از یك ماده به خصوص، یعنی شكر، تولید شدند. این روش دارای مزایایی ذاتی نسبت به روش‌های قبل می باشد. این بسپار جدید می تواند با استفاده از اجزای موجود در هوا خود را ترمیم كند. شیمی این بسپار تنها به بخار آب و دی اكسید كربن نیاز دارد. در نتیجه، همانند یك گیاه كه در چرخه ی فتوسنتز خود قرار دارد رفتار می كند.

این تكنولوژی كه به تازگی تولید شده است، بخشی از پروژه ی نمایشی تحت نظارت وزارت دفاع آمریكا برای جلوگیری از خوردگی تجهیزات و كنترل آن ها می باشد. پیش از این از یك پوشش پلی یورتان كه حاوی افزودنی های به خصوصی بود، در مقیاس گسترده در درب های پناه‌گاه ‌ها در انبار ارتش در تگزاس استفاده شده كه دارای مكانیسم خود ترمیم شوندگی بود.

طبق گفته یك مهندس مواد در مركز تحقیق و توسعه ارتش آمریكا، تلاش های بسیاری انجام می گیرد تا این بسپار جدید خود ترمیم شونده برای استفاده در محیط های خورنده ارزش گذاری شود. خوردگی تجهیزات نظامی هر ساله میلیون ها دلار هزینه در بر دارد. پوشش، اولین دفاع در مقابل خوردگی محسوب می شود. با توجه به این مساله، استفاده از یك پوشش كه پس از صدمه دیدن خود را ترمیم كرده و سدی در برابر خوردگی ایجاد نماید، می تواند باعث ذخیره ی قابل توجهی از هزینه های از دست رفته باشد.

 

پلیمر

 

منبع: suprapolix

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است