خانه خبر توسعه مواد کامپوزیتی حسّاس به تابش در علم پزشکی

توسعه مواد کامپوزیتی حسّاس به تابش در علم پزشکی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)؛ محققین دانشگاه کارولینای شمالی موفق به ساخت مواد کامپوزیتی شده‌اند که هنگام قرارگیری در معرض تابش با طول موج‌های خاص، قابلیت نشر گرما و نور را دارا می‌باشند. همچنین این مواد می‌توانند دارای ویژگی‌های خاص مکانیکی باشند و برای کاربرد در دارورسانی، تصویر برداری پزشکی و روش‌های درمانی مناسب باشند.

Radiosensitising

این مواد ترکیبی از یک ژل زیستی است که با استفاده از گالیم اکسی هیدروکسی (GaOOH) و پروتئین‌ها تشکیل شده است. GaOOH نوعی کریستال است که دارای قطری بین nm 300-200 و طول μ1 که در ژل زیستی پراکنده شده است. هنگامی که این مواد در معرض تابش قرار می‌گیرند با تولید اکسیژن فعال مانند پراکسید باعث کشته شدن سلول‌ها می‌شوند. در نتیجه این مواد برای هدف قرار دادن سرطان‌های موضعی ارزشمند می‌باشند.

با تغییر غلظت GaOOH، خواص مکانیکی کامپوزیت قابل تنظیم است که باعث تغییر در ساختار ژل می‌شود که در نتیجه بر روی سختی ژل تاثیر می‌گذارد. همچنین با افزایش غلظت GaOOH و همچنین مقدار تابش، سلول‌های بیشتری کشته می‌شوند.

تیم تحقیقیاتی امید به استفاده از این کامپوزیت‌ها در دیگر انواع سلول‌ها مانند سلول‌های عصبی که در برابر تشعشعات مقاوم هستند، دارد. این کامپوزیت‌ها نسبتا ارزان و به آسانی تهیه می‌شوند.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است