خانه علمی پژوهشی توليد بافت بدن انسان با الهام از روش هاي نساجي

توليد بافت بدن انسان با الهام از روش هاي نساجي

توسط مدیر سایت
0 نظرات

به گزارش پلیم پارت به نقل از ايرنا، محققان دانشگاه ميسوري با الهام از صنعت نساجي در حال بررسي روش هايي براي افزايش توليد بافت انساني هستند.

knitting
دانشمندان براي توليد باقت انساني به منظور استفاده در يك محيط باليني، سلول هاي بنيادي را در اطراف ‘ داربستي’ كه به مروز زمان حل مي شود و نهايتا تنها بافت را برجاي مي گذارد، معلق مي كنند.
در حال حاضر قسمت اعظم داربست با استفاده از رويه اي به نام الكتروريسي ساخته مي شود كه به موجب آن مواد نبافته شده توسط يك ميدان الكترواستاتيك بهم وصل مي شوند.
اما اين فرايند خسته كننده و مبهم است و محققان براي توليد بافت انساني در مقياس زياد، به يك رويكرد اقتصادي تر نياز دارند.
اليزابت لوبوا رييس كالج مهندسي ميسوري در يك بيانيه مطبوعاتي اعلام كرد، در فرآيند الكتروريسي الياف هاي ضعيف توليد مي شود، داربست هايي كه سازگار نيستند و خلل و فرج هاي بسيار ريزي دارند.
وي افزود: با استفاده از اين سيستم مي توان بعد از ساعت ها يك ماده داربست به قطر 10 اينچ (25.4 سانتي متر) توليد كرد. بنابراين ما درصدد آزمايش روش هايي برآمديم كه بتوانند اين فرآيند را استاندارد كنند.
محققان براي اين منظور روش كاردينگ را كه در صنعت نساجي مورد استفاده قرار مي گيرد، به كار گرفتند.
در كاردينگ از غلتك هايي براي جداسازي و نگاه داشتن فيبرها در حين كشيده شدن آنها به سمت يك شبكه، استفاده مي شود.
محققان اين روش را با يك رويه ديگر توليد الياف به نام ‘ملت بلون’ (meltblowing) تركيب كردند كه در آن الياف از يك پليمر مذاب كشيده مي شود.
پژوهشگران از اين فناوري هاي جديد براي ابداع داربستي از جنس اسيد پلي لاكتيك استفاده كردند و سپس اين داربست را براي نگاه داشتن الياف هاي كلاژني مملو از سلول هاي بنيادي به كار گرفتند. آزمايش هاي انجام شده نشان مي دهند كه اين داربست مي تواند سلول هاي بنيادي را براي دستكم سه هفته سالم نگاه دارد.
اين تحقيق كه در مجله Biomedical Materials منتشر شده است، نشان مي دهد كه اين روش جديد ارزان تر و موثر تر از الكتروريسي است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است