خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید نانوالیاف کامپوزیتی نیم‌متری برای صنعت الکترونیک

تولید نانوالیاف کامپوزیتی نیم‌متری برای صنعت الکترونیک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانوذرات

  مرجع پلیمر در بازار ایران : پژوهشگران چینی دانشگاه سینگوا موفق به ارائه روشی شدند که در آن با استفاده از یک خودکار، نانوالیافی به طول نیم متر روی سطح ایجاد می‌شود. این روش می‌تواند برای تولید مدارهای الکترونیکی سه بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

محققان با استفاده از روشی بسیار ساده‌، موفق به ساخت الیاف کامپوزیتی نانولوله کربنی/پلیمر شدند که طولی در حدود 50 سانتیمتر دارد.این الیاف که هدایت الکتریکی بالایی دارند، از انعطاف‌پذیری مکانیکی قابل توجهی نیز برخوردار هستند به طوری که بعد از 1000 بار خم و راست شدن هدایت آن‌ها تغییر محسوسی نداشته است. با استفاده از فرآیند «نگارش» می‌توان این نانوالیاف را به صورت الگوهای مختلفی در آورد.

از آنجایی که می‌توان به سادگی این الیاف را به صورت ساختارهای مختلفی در آورد، این فرآیند گزینه مناسبی برای تولید مدارهای انعطاف‌پذیر است به طوری که می‌توان با آن قطعات الکترونیکی سه بعدی تولید کرد.

با استفاده از خودکار می‌توان این نانوالیاف را روی سطح ایجاد کرد. محققان این پروژه نشان دادند که هدایت الکتریکی این الیاف بسیار بالا است که دلیل آن وجود نانولوله‌های کربنی تراز شده درون پلیمر است. در این روش امکان کنترل دقیق و سریع الگوها وجود دارد.

این گروه تحقیقاتی نشان دادند که این الیاف برای ساخت لوازم الکترونیکی مناسب است.

نتایج این پژوهش در قالب مقاله‌ای با عنوان “Direct Writing of Half-Meter Long CNT Based Fiber for Flexible Electronics” در نشریه Nano Letters منتشر شده است.

 

نانوذرات

منبع: نانو ورک http://www.nanowerk.com/nanotechnology-news/newsid=39022.php

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است