خانه خبراخبار اقتصادی رسیدن به 180 میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی

رسیدن به 180 میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی قیمت

مرجع پلیمر در بازار ایران :معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از تولید بیش از ١٨٠ میلیون تن محصول پتروشیمی تا پایان سال ١٤٠٤ در کشور خبر داد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در صورت تامین منابع مالی تا ١٠ سال آینده به سالانه ١٨٠ میلیون تن می رسد، از این رو با تحقق این امر جایگاه نخست منطقه خاورمیانه در صنعت پتروشیمی به ایران اختصاص می یابد.

محمد حسن پیوندی با اشاره به نقشه راه پتروشیمی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید در ١٠ سال آینده ٦٠ میلیون تن ظرفیت فعلی را عملیاتی و ٦٠ میلیون تن در حال اجرای بخش خصوصی را نیز به نتیجه برسانیم .

محصول پتروشیمی

پیوندی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سالهای گذشته اعتبار قابل توجهی را برای تامین مالی به دست آورده است و حتی اگر تحریم ها هم برداشته نشود باز هم منابع فاینانس با استفاده از اعتبار پتروشیمی کارشان پیش می رود و بانکهای داخلی نیز بدون قید و شرط این پروژه های پتروشیمی را تامین اعتبار می کنند؛ علت آن هم این است که پتروشیمی در سالهای اخیر هیچگاه بدقولی نکرده و یک روز عقب افتادگی نداشته است.

ظرفیت تولید ١٢٠ میلیون تن تا چهر سال آینده

وی اظهار امیدواری کرد که تا چهار سال آینده برنامه ظرفیت تولید ١٢٠ میلیون تن محصولات پتروشیمی محقق شود و افزود: برنامه تولید پروپیلن یکی از مهمترین موارد در دستور کار ماست و در صورت قطعی شدن فاینانس چین تا چند سال آینده ظرفیت تولید متانول به ٢٤ میلیون تن می رسد.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد که باید از حالا به فکر تبدیل متانول به پروپیلن و ارزیابی بازارهای آن باشیم و بخش خصوصی را برای حضور در این بازار ترغیب کنیم.

پیوندی با تاکید بر این که با توجه به رفع احتمالی تحریم ها و جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی ایران، باید زیرساختهای لازم برای جذب این سرمایه گذاری ها سریع فراهم کرد گفت: وجود منابع نفتی و گازی در ایران و مجاورت با آبهای آزاد از مهمترین جذابیت ها برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است