خانه خبراخبار اقتصادی اولویت های صنعت پتروشیمی ایران در سال جدید توسط معاون وزیر نفت تشریح شد

اولویت های صنعت پتروشیمی ایران در سال جدید توسط معاون وزیر نفت تشریح شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
خبر

مرضیه شاهدایی،مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: وجود زیرساخت های مطلوب و برخورداری از قابلیت های منحصر به فرد، زمینه ای است تا صنعت پتروشیمی کشورمان بتواند در آینده ای نه چندان دور اقتصاد ایران را متحول و راه رسیدن به هدف های پیش بینی شده در چشم انداز افق ١٤٠٤ را با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی را هموار سازد.

پتروشیمی
به گزارش مرچع پلیمر در بازار ایران به نقل از میزان ، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی فروش نفت، گاز و فرآورده های پالایشگاهی در صنعت نفت یا فروش تولیدات پایه صنعت پتروشیمی مانند پلی اتیلن ها، اوره، متانول و مواد شیمیایی را از مصادیق خام فروشی دانست و گفت: صنعت پتروشیمی می تواند با تبدیل این اقلام به محصولاتی با ارزش تر و تکمیل زنجیره ارزش تولید در ایجاد ارزش افزوده نیز نقش آفرین باشد و کیفیت و کمیت صادرات را ارتقا دهد.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جلب سرمایه گذار و تامین مالی (فاینانس) جدید از سوی طرف خارجی برای طرح های توسعه ای، تکمیل طرح های نیمه تمام و افزایش ظرفیت تولید در سال های 1395 و 1396، انتقال فناوری و دانش فنی روز جهان با محور شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همکاری بخش خصوصی و شناسایی و ایجاد زیرساخت های جدید برای توسعه پایدار صنعت پتروشیمی، از اولویت های این شرکت در سال جدید است.
شاهدایی افزود: صنعت پتروشیمی بالاترین سهم را در صادرات غیرنفتی با رقم 40 درصدی در اختیار دارد و باید در افزایش این سهم مشارکت بیشتری صورت گیرد.
معاون وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی سال 1394 به مرحله ای جدید از توسعه خود وارد شد و امسال نیز با شتاب روند توسعه را ادامه می دهد. به گفته این مقام مسئول، تصویب برجام و آغاز دوران پساتحریم زمینه آن را فراهم کرد تا این صنعت همگام با دیگر بخش های اقتصاد و صنعت ایران خود را برای جهشی تازه آماده سازد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که 23 تیرماه بین ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآوری کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در سال های گذشته به دلیل تحریم با مشکل هایی مانند تخصیص نیافتن بیمه، انتقال پول، صادرات محصول یا نبود امکان استفاده از گواهی های بین المللی و نیز انتقال فناوری داشت.
به اعتقاد شاهدایی، پس از اجرای برجام به تدریج این مشکل ها در حال رفع است و شرکت های نام آور صنعت پتروشیمی دنیا برای حضور در ایران تلاش می کنند.
وی تاکید کرد «صنعت پتروشیمی ایران برای تحقق جهش دوم خود راهبردهای مهمی را در سال جدید در دستور کار خود دارد و با توجه به کند شدن سرعت رشد و توسعه و آماده نبودن امکان مناسب توسعه در سال های گذشته، اکنون می توان با عزمی ملی و همکاری و تعامل، مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان را تسهیل و راه را برای رسیدن به برنامه ریزی های انجام شده در قالب نقشه راه صنعت پتروشیمی هموار ساخت».
شاهدایی گفت: استفاده و بهره گیری از علوم و فنون نوین و زیرساخت های مدیریتی نرم افزاری و سخت افزاری که بر پایه تجارب و عملکرد سازمان های موفق و برتر در عرصه بین المللی پایه ریزی شده، در صنعت پتروشیمی اجتناب ناپذیر است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است