خانه خبر طبیعت کشور بیشترین خسارت را در روز طبیعت می‌بیند

طبیعت کشور بیشترین خسارت را در روز طبیعت می‌بیند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محیط زیست

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از  جام جم آنلاین،خدا کرم جلالی در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در ایام عید در آماده باش کامل قرار دارد تا از عرصه ها و منابع طبیعی کشور مراقبت کند، اما در کنار آن از مردم خواسته می‌شود که هرگونه آسیب و تخریب منابع طبیعی را به شماره های 1504 این سازمان گزارش دهند.

محیط زیست

وی افزود: اکثریت مردم درحفظ و نگهداری منابط طبیعی تلاش می‌کنند و باید اذعان داشت که در 10 تا 20 سال گذشته فرهنگ حفظ منابط طبیعی بسیار بالا رفته است اما بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب این موضوع باید به معارف عمومی و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این روز مشاهده می‌شود که برخی اقدام به آتش زدن بوته‌ها یا کندن شاخه‌های سبز درختان و آزار و اذیت طبیعت می‌کنند که امیدواریم که با همکاری رسانه‌های شاهد کمترین آسیب به طبیعت دراین روز باشیم.

جلالی گفت: توجه به موضوع هوا، اکنون برای ما بسیار مهم شده است به طوری که این موضوع را باید جزء چند نیاز مورد اهمیت مردم و در ردیف آب، غذا و پوشاک قرار داد.

بارانی بودن 13 به‌در از میزان خسارت به طبیعت می‌کاهد

وی با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع نقش زیادی در حفظ آب و خاک دارد، اضافه کرد: جنگل‌ها و مراتع دریافت co2 داشته و اکسیژن تولید می‌کنند و در واقع خدمتگزار بشر هستند و با حفظ آنها باید از این نعمت خدادادی شکرگزاری کرد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع وآبخیزداری کشور یاد آور شد: هر انسان به طور متوسط روزانه یک کیلوگرم غذا و 1.5 لیتر آب اما 11 لیتر هوا مصرف می‌کنند به همین منظور باید توجه بیشتری به جنگل‌ها و مراتع کشور داشت.

وی با اشاره به صنعتی شدن و تاثرات آن بر منایع طبیعی تاکید کرد: تنها برای جبران مصرف 30 لیتر بنزین توسط یک اتومبیل 4 هکتار جنگل مورد نیاز است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به مردم توصیه می‌شود که در روز طبیعت درحفظ پوشش گیاهی جنگل وارضی کشور کوشا باشند و از هر اقدامی که موجب ضرر زدن به طبیعت کشور می‌شود خودرداری کنند .

جلالی با بیان اینکه حتی ورود به عرصه‌های طبیعی و لگد کردن آنها، باعث آسیب خواهد شد افزود: در روز طبیعت غالب مناطق کشور بارانی است که این امر بر کاهش خسارت به جنگل ها و مراتع کمک می‌کند.

جلالی تاکید کرد: مردم در این روز، در روشن کردن آتش، احتیاط لازم را انجام دهند و از رها کردن زباله های خود به وِیژه مواد شیمیای و پلاستیکی در طبیعت خودداری کنند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است