خانه خبراخبار علمی پژوهشی پلاستیکی که به گل تبدیل می‌شود

پلاستیکی که به گل تبدیل می‌شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلاستیک گل

یک شرکت انگلیسی به نام Polysis، پلاستیکی ارائه داده که هنگام گرم‌شدن تا دماهای بالای 60 درجه سانتی‌گراد، در وضعیت گِل‌ مانند قرار می‌گیرد و تا حد بالایی چکش‌خوار می‌شود.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران:  زمانی که پلاستیک جدید موسوم به haplafreely در آب داغ فرو برده می‌شود یا این که حرارت می‌بیند، به آسانی تغییر شکل می‌دهد و چنانچه در محیطی خنک قرار گیرد، دوباره سفت می‌شود؛ چنانچه پلاستیک مزبور به دمای اتاق برسد، سفتی اولیه‌اش را به دست می‌آورد.

گفته می‌شود این محصول در مقایسه با محصولات دیگر پنج تا 10 برابر بیشتر در وضعیت گل‌مانند یا چکش‌خواری باقی می‌ماند.

محصول جدید همچنین در مقایسه با پلاستیک معمولی، سه برابر استحکام کششی بیشتری دارد و این موضوع شکستن آن را دشوار می‌سازد.

در عین حال، این پلاستیک نرم‌تر از پلاستیک‌های دیگر است و به عنوان یک حفاظ پوششی به ماده‌ای که به آن اعمال می‌شود، آسیبی نمی‌رساند.

محصول haplafreely قادر است به عنوان پوششی برای اجزای مختلف عمل کند و می‌توان از آن برای شکل‌دادن پایه‌هایی استفاده کرد که اشیای بی‌ثبات بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند؛ به طور مثال، اجزای موتور باید برای ثبات‌پذیری بر روی یک پایه قرار بگیرند.

این پلاستیک با مقدار .کمی حرارت به سادگی چکش‌خوار می‌شود و در خط تولید نیز اجزای آن در دمای پایین قالب‌بندی می‌شوند؛ چنین موضوعی به معنای مصرف انرژی کمتر و زمان تولید کوتاه‌تر است که برای تولیدکنندگان نیز منفعت‌های زیادی به همراه دارد.

پلاستیک گل پلاستیک گل

 

منبع : ایسنا 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است