خانه خبراخبار اقتصادی بورس کالا به تامین مالی و اشتغالزایی در صنعت پتروشیمی کمک می کند

بورس کالا به تامین مالی و اشتغالزایی در صنعت پتروشیمی کمک می کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
اخبار

اوراق سلف موازی استاندارد پی وی سی و اوره در سال گذشته که به منظور تامین مالی پتروشیمی ها از طریق بورس کالای ایران منتشر شد، آغاز تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی خواهد بود.

اخبار

به گزارش مرج پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛  سجاد جلیلی، مدیرکالایی یک کارگزاری گفت: با فرهنگ سازی در خصوص معاملات اوراق سلف موازی پتروشیمی ها می توان در آینده شاهد تغییرات و تحولات بزرگی در این صنعت و همچنین معاملات بورس کالا بود.
وی افزود : یکی از مزیت های اوراق بهادار کردن معاملات محصولات پتروشیمی، خروج آرام آرام محصولات پلیمری از بازار فیزیکی و آماده سازی بازار پتروشیمی برای این معاملات است.
جلیلی اظهار داشت: در سال گذشته هم استقبال از اوراق سلف موازی پی وی سی آبادان و اوره پتروشیمی پردیس چشمگیر بود و بازار تامین مالی شرکت های پتروشیمی از این طریق می تواند در سال جدید جدی تر و با سرعت بیشتری پیگیری شود همان طوری که
تامین مالی شرکت پتروشیمی شیراز نیز با انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالای ایران ابتدای سال آغاز خواهد شد.* تکمیل طرح ها و رشد اشتغالزاییجواد موسوی، مدیرکالایی یک کارگزاری دیگر هم گفت : تامین مالی شرکت های پتروشیمی از مزیت های مهم و اساسی انتشار اوراق سلف موازی محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران است.

وی افزود: خریداران این اوراق نیز با توجه به دریافت سود ثابت، اقدام به سرمایه گذاری مطمئن کرده اند.
به گفته موسوی؛ انتشار اوراق سلف موازی که عموما به منظور تکمیل طرح ها و پروژه های شرکت های پتروشیمی منتشر شده است و خواهد شد، در آینده سبب رونق صنعت پتروشیمی و رشد اشتغالزایی می شود.
فروش 7 هزار تن قیر در تالار صادراتی بورس کالا
روز دوشنبه 7 هزار تن قیر 6070 در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، 2 هزار تن قیر 6070 شرکت آترا کران انرژی به قیمت 245 دلار در تن و 5 هزار تن قیر 6070 شرکت فراشیمی روز به قیمت 180 دلار در تن در این تالار معامله شد.
 همچنین تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی معامله 7 هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تهران را تجربه کرد. بر این اساس، 2 هزار و 952 تن مواد پلیمری شرکتهای پتروشیمی نوید زر شیمی و مارون در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی معامله شد.
8 هزار و 560 تن انواع ورق شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تالار محصولات صنعتی و معدنی داد و ستد شد. علاوه بر این معامله 64 هزار و 864 تن انواع ورق فولادی این شرکت در سیستم معاملات مچینگ ثبت شد.
روز یکشنبه (8 فروردین) ، 12 هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت بندر عباس با تقاضای 91 هزار و 200 تن مواجه شد و به قیمت 4 هزار و 909 ریال در هر کیلوگرم مورد معامله قرار گرفت.
روز یکشنبه ، شرکت پالایش نفت بندرعباس 3 هزار تن لوب کات سنگین و یک هزار تن سلاپس واکس تولیدی خود را به ترتیب به قیمت 5 هزار و 350 ریال و 4 هزار و 800 ریال در هر کیلو گرم در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی معامله کرد.
2 هزار تن قیر 6070 شرکت آترا کران انرژی به قیمت 195 دلار در هر تن در تالار صادراتی داد و ستد شد. در مجموع 18هزار تن انواع فرآورده های نفتی و پتروشیمی به ارزش بیش از 91 میلیارد ریال در روز گذشته در بورس کالای ایران معامله شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است