خانه خبراخبار علمی پژوهشی تصفیه آب آلوده رودخانه با استفاده از باکتری و نانوذرات

تصفیه آب آلوده رودخانه با استفاده از باکتری و نانوذرات

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) برنامه تحقیقاتی موسوم به India-Canadian یا IC میان هند و کانادا وجود دارد که محققانی از دو کشور در حوزه‌های مختلف با هم همکاری می‌‌کنند. در قالب این برنامه اخیرا یک محقق هندی قرار است پروژه تصفیه آب آلوده یکی از رودخانه‌های هند را با همکاری محققان دانشگاه آلبرتا انجام دهد. برای این کار از نانوذرات و باکتری‌ها استفاده خواهد شد.NanoTechnology

یکی از اساتید رشته زیست‌فناوری هند به دعوت از دانشگاه آلبرتا در ایالت ادمونتون به این دانشگاه سفر کرده است تا درباره پروژه اخیر خود در این دانشگاه سخنرانی کند. همچنین در یک بودجه تحقیقاتی به این محقق هندی برای پژوهش در حوزه تصفیه آب‌های آلوده با استفاده از فناوری‌نانو اعطا خواهد شد.
موضوع پروژه دپیکا باتیا، تصفیه آب‌های آلوده شده توسط پساب‌های صنعتی با استفاده از فناوری‌نانو است. باتیا پیش از این موفق به دریافت حمایت مالی از دولت هند برای کار روی تصفیه آب رودخانه نولاه شده بود. پساب‌های کارخانه‌ها که اغلب ترکیبات رنگی است موجب آلوده شدن این رودخانه شده‌است و در نتیجه یکی از شدیدترین آلودگی‌های آب‌های جاری را در هند ایجاد کرده است. هدف باتیا از این پروژه، ارائه راهکاری ساده و ارزان به شکل ستون‌های مخروطی شکل حاوی نانوذرات است که به کمک آن می‌توان آلودگی‌های موجود در آب را رفع کرد.
از یک سو، آب آلوده وارد این ستون مخروطی شکل می‌شود و از سوی دیگر آن خارج می‌شود؛ در این میان برخی آلاینده‌ها از آب جدا می‌شوند، این کار با چند بار تکرار در نهایت موجب زدوده شدن تمام آلودگی‌های آب می‌شود.
باتیا در این مخروط‌ها از برخی باکتری‌های از بین برنده رنگ استفاده کرده است. او و همکارانش موفق به تولید زیست‌فیلترهایی با استفاده از باکتری شده‌است که با استفاده از یک فناوری سبز می‌تواند آلودگی آب را رفع کند.
همکاری باتیا با دانشگاه آلبرتا در قالب یک برنامه تحقیقاتی موسوم به India-Canadian یا IC انجام می‌شود که در آن محققانی از دو کشور می‌توانند تجارب و خلاقیت‌های خود را به اشتراک بگذارند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است