خانه خبراخبار علمی پژوهشی پلیمر ترمیناتور خود را بازسازی می‌کند

پلیمر ترمیناتور خود را بازسازی می‌کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر ترمیناتور

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران :انشمندان اسپانیایی اولین پلیمر خود درمانگر را که بلافاصله و به طور مستقل و بدون هیچ دخالتی به تعمیر خود می‌پردازد، معرفی کردند.

این ماده جدید می‌تواند در بالابردن ایمنی و طول عمر بخش‌های پلاستیکی محصولات مورد استفاده روزمره مانند وسایل الکتریکی، خودروها و حتی خانه‌ها به کاررود.

پژوهشگران به یاد «ترمیناتور»، شخصیت سری فیلم‌هایی با همین نام که تغییرشکل می‌داد، نام این پلیمر را ترمیناتور گذاشتند.

دانشمندان برای تولید پلیمر الاستومرترموست از مواد پلیمری معمولی استفـاده کـردند و روشی کاملا ساده و ارزان به کار بردند. چند شبکه الاستومری (اوره ـ اورتان) که به صورت عرضی دائما به هم متصل‌اند، پس از این که به وسیله لبه تیغ به دو قسمت تبدیل می‌شوند، شروع به مرمت خود می‌کنند. نوعی واکنش بخصوص در دی‌سولفید‌های معطر در دمای اتاق، موجب عمل مرمت و بازسازی می‌شود.

پلیمر ترمیناتور

پلیمر مانند یک درزگیر یا چسب عمل کرده، در مدت فقط دو ساعت 97 درصد از خرابی را بازسازی می‌کند. پس از این که این پلیمر خود را تعمیر کرد می‌توان آن را بدون این که بشکند، کشید.

پژوهشگران می‌گـویند که شبکه چند لایه‌ای (اوره ـ اورتان) با ترکیبات شیمیایی و خواص فیزیکی مشابه پیش از این در تعداد وسیعی از محصولات تجاری استفاده شده است و به همین علت این نوع پلیمر برای استفاده سریع و آسان در کاربردهای واقعی صنعتی بسیار جذاب است.

منبع: spacemart

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است