خانه خبراخبار علمی پژوهشی کامپوزیت حساس به نور

کامپوزیت حساس به نور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کامپوزیت

کامپوزیت حساس به نور

به نقل از مرجع پلیمر در بازار ایران : دنیای نانو مواد، حقیقتا شگفت انگیز است اما این کامپوزیت جدید، به شکل عجیبی عمل می کند! هنگامی که این کامپوزیت در معرض نور قرار می گیرد شروع به حرکت می کند. دانشمندان دانشگاه توین مقاله ای را در رابطه با این کامپوزیت جدید در مجله شیمی نیچر به چاپ رسانیده اند.

نانو ماشین هایی که با نور فعال می شوند تکنولوژی جدیدی نیستند اما شگفتی کار این محققان در اینجاست که آن ها موفق شدند به نحوی آرایش مولکولی را دستکاری کنند که حرکت آن ها برای چشم انسان قابل مشاهده باشد. نانوسوئیچ های مولکولی که درون نوارهای ماریپیچی قرار دارند از فنرهای پلیمری کریستال مایع تشکیل شده اند.

هنگامی که پلیمر کریستالی مایع در معرض فرکانس های مشخص نور فرابنفش قرار می گیرد فنرهای موجود در آن اعوجاج پیدا می کنند. تیم تحقیقاتی این کامپوزیت جدید موفق شده اند تا انبساط، انقباض یا هر دو حالت را در نوار ایجاد کنند. ممکن است این ماده جدید که حاوی نانوسنسور است در آینده در ربات های پیشرفته و تجهیزات میکروفلوئید به کار گرفته شود.

composite-effect

منبع: http://dir.wikipg.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است