خانه علمی پژوهشی پلیمرهای مصنوعی ضدباکتری

پلیمرهای مصنوعی ضدباکتری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

بال حشراتی مانند سنجاقک، پوشیده از برجستگی های بسیار ریز و نوک تیز در ابعاد نانو است. هنگامی که یک باکتری روی سطح بال حشره فرود می آید، این برجستگی ها اندام آن را سوراخ کرده و باکتری را می کشند.

پلیمر
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایرنا اکنون محققان راهکاری را یافته اند که با استفاده از آن می توانند برجستگی های ضدباکتری موجود روی بال حشرات را روی پلیمرهای مصنوعی بسازند.
پیش از این نیز محققان توانسته بودند برجستگی های بال حشرات را شبیه سازی کنند؛ اما در هیچکدام از این روش ها، برجستگی ها مستقیما روی سطوح پلیمری عادی ساخته نمی شوند و البته تغییر اندازه برجستگی ها هم به سادگی امکانپذیر نیست.
روش مورد استفاده محققان دانشگاه ایروین در این تحقیقات در دهه 2000 میلادی در صنعت نیمه رسانا ابداع شده است و امکان تولید انبوه و ارزان قیمت محصول را فراهم می کند.
این محققان قصد دارند روش خود را برای تولید نسل جدید پلیمرهایی به کار بگیرند که در حال حاضر در ساخت تجهیزات پزشکی از جمله قرنیه مصنوعی، لنزهای چشمی کاشتنی و لنزهای سخت کاربرد دارند و با نام های تجاری Plexigal و Lucite شناخته می شوند.
محققان امیدوارند با تولید پلیمرهای ضدباکتری، بتوانند پوشش های مجزای ضدباکتری و داروهای آنتی بیوتیک را از فرآیند پیوند قرنیه حذف کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در بیست و یکمین نمایشگاه و اجلاس ملی جامعه شیمیدانان آمریکا ارائه شد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است