خانه خبراخبار علمی پژوهشی بازسازی چهره با پلیمرهای دارای حافظه شکلی

بازسازی چهره با پلیمرهای دارای حافظه شکلی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمرهای دارای حافظه شکلی

دانشمندان آمریکایی از نوع جدیدی پلاستیک عالی خبر دادند که می‌توان از آن برای نوسازی پوست صورت که بر اثر تصادفات یا بیماری آسیب دیده، استفاده کرد.

به نقل از مرجع پلیمر در بازار ایران : این نوع پلیمرها با حافظه شکلی (Shape Memory Polymers) نامیده می‌شوند و گروهی از دانشگاه تگزاس و دانشگاه A&M در آمریکا این ماده تجزیه‌پذیر قابل استفاده در شکاف‌های صورت آسیب دیده و داربست هدایت کننده رشد استخوان‌ها را طراحی کردند.

بازسازی چهره با پلیمرهای دارای حافظه شکلی

محققان با استفاده از ترکیب مولکولی مواد PCL و با حرکات ضربه‌ای آن را به صورت کف در آورده‌اند. این مواد نرم و قالب‌گیری آن راحت است و در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد گرم و تا دمای بدن بدون شکستگی سرد می‌شوند. از این ماده می‌توان در چاپ سه بعدی و همچنین به صورت قالب‌گیری به این معنی که به عنوان داربست برای رشد استخوان استفاده کرد. چون این ماده حالت اسفنجی دارد و به استخوان‌ها اجازه تولید سلول‌هایی به نام استئوبلاست داده که در داخل آن جمع شده و رشد می‌کنند.

محققان این سلول استخوان‌ساز را با استفاده از پوشش یک نوع پلیمر بدست آوردند که در نتایج پیشین مشخص شده بود که می‌تواند موجب رشد ستئوبلاست‌ها شود. بعد از سه روز آزمایش مشخص شد رشد ستئوبلاست با این پوشش، پنج برابر بیشتر است.

سرپرست این تحقیق ملیسا گرونلان اظهار کرد: در حال حاضر این پلیمر بر روی سر و صورت موش‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است و اگر به خوبی جواب دهد به آزمایش بالینی تبدیل خواهد شد.پلیمرهای دارای حافظه شکلی

وی در ادامه افزود: به جای جراحی‌های سخت می‌توان با گرم کردن، چاپ سه بعدی یا قالب‌گیری از این پلیمر به راحتی استفاده کرد.

بعد از استفاده از آن و رشد استخوان در محافظ این اسفنج حالت داربستی آن ازبین رفته و شکل جدید استخوان‌ها نمایان می‌شوند.

نتایج این تحقیق در دویست و چهل و هشتمین نشست ملی و نمایشگاه جامعه شیمی آمریکا در سانفرانسیسکو ارائه شده است.

منبع: http://www.qutpolymer.ir/

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است