خانه علمی پژوهشی تولید شیشه‌ای که در کسری از ثانیه مات می‌شود

تولید شیشه‌ای که در کسری از ثانیه مات می‌شود

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

 مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)ا:یده وجود شیشه‌هایی که با فشار دادن یک کلید تغییر رنگ پیدا می‌کنند و یا اشکالی روی آنها ظاهر می‌شود چندین سال است که در ذهن گروه های مختلف از دانشمندان گرفته تا فیلم سازان وجود دارد. در سال های گذشته با استفاده از تکنیک هایی محققان توانسته بودند راهکاری برای تغییر شفافیت شیشه‌ها پیدا کنند اما حالا دو دانشمند آمریکایی به نام های دیوید کلارک و جان پلسون روش جدیدی را ابداع کرده‌اند که می‌توان به کمک آن در کسری از ثانیه یک شیشه را مات کرد.

glass

نتیجه تحقیقات این دو نفر که در ژورنال Optic Letters به چاپ رسیده عنوان می‌کند که برای ساخت چنین شیشه‌هایی از تکنیکی استفاده شده که در آن یک لایه شیشه بین دو لایه الاستومر شفاف قرار داده می‌شود و سپس نانوسیم‌هایی از نقره بر روی آنها اسپری می‌شوند. این راهکار نسبت به روش های قبلی آنقدر ساده‌تر است که می‌تواند ایده تجاری سازی این نوع شیشه‌ها با قیمت های بسیار پایین‌تر را به سرعت محقق کند. در توضیح فرآیند آمده است که به دلیل فیزیکی بودن پدیده (به جای شیمیایی بودن آن) ساخت و تولید شیشه‌هایی با این ویژگی بسیار سریع‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تر خواهد بود. نانو سیم‌ها ابعادی بسیار کوچک دارند که باعث می‌شود نور جذب شده و بازتابیده از آنها در محدوده دید انسان قرار نداشته باشد، اما اگر یک جریان الکتریکی به این ساختار اعمال شود همه آنها با توجه به جریان جهت گیری کرده و نور را بازتاب می‌کنند.

اگر جریان ورودی به اندازه کافی قوی باشد می‌تواند در کمتر از چند ثانیه شیشه را کاملا مات کند. عملی شدن چنین ایده‌ای بسیار جذاب بوده و می‌تواند باعث تولید محصولاتی شود که در زندگی روزمره کاربردهای فراوانی خواهند داشت. به علاوه می‌توان با ترکیب این تکنیک و روش‌های استفاده شده در پروژه‌های ساخت آینه‌های دارای تکنولوژی واقعیت مجازی، گجت‌ها و لوازم خانگی فوق العاده کاربردی تولید کرد که در ساختن خانه‌های هوشمند برای نسل های آینده بسیار ایده آل می‌باشند.

منبع: مجله سخت افزار 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است