خانه علمی پژوهشی میکروارگانیسم‌ها، پلیمرهای زیست پزشکی تولید می‌کنند!

میکروارگانیسم‌ها، پلیمرهای زیست پزشکی تولید می‌کنند!

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) مواد زیستی غیرغذایی تجدید پذیر به طور بالقوه می‌توانند جایگزین مواد اولیه پتروشیمی‌ها برای تولید منابع انرژی، مواد شیمیایی مفید و محصولات متنوعی پایه نفتی مانند پلاستیک‌ها، روغن‌ها، رنگ‌ها، کودها و کپسول‌های ویتامین شوند. در سال‌های اخیر پالایشگاه‌های زیستی که برای تبدیل زیست توده غیر خوراکی به سوخت، گرما، نیرو، مواد شیمیایی و مواد استفاده می‌شود، یک جایگزین پایدار برای کاهش سوخت‌های فسیلی محسوب می‌شود.

MicroOrganism

یک تیم تحقیقاتی کره‌ای با ایجاد یک سیستم پالایش زیستی باعث تولید پلیمرهای غیر طبیعی از منابع طبیعی می‌شود که در نهایت منجر به به تولید پلاستیک‌هایی با خاصیت زیست سازگاری محیطی می‌شود.

این تیم تحقیقاتی با استفاده از میکرو ارگانیسم‌ها منجر به تولید پلیمرهای مهم زیست پزشکی غیر طبیعی از جمله سنتز پلی (لاکتیک-کو-گلیکولیک) (PLGA) شدند. PLGA کوپلیمری تشکیل شده از دو منومر مختلف لاکتیک و گلیکولیک اسید می‌باشد. PLGA پلیمری زیست تخریب پذیر، زیست سازگار و غیر سمی می‌باشد که به طور گسترده در کاربردهای زیست پزشکی و درمانی از جمله بخیه‌های جراحی، پروتز، دارو رسانی و مهندسی بافت استفاده می‌شود.

دانشمندان موفق به طراحی مسیر سوخت و ساز برای سنتز زیستی PLGA از طریق تخمیر میکروبی مستقیم کربوهیدرات در E. coli  (باکتری گرم مثبت) شدند. همچنین آن‌ها با ترکیب کردن آنزیم خارجی و مهندسی به عنوان کاتالیست باعث کوپلیمریزاسیون PLGA می‌شود. این روش می‌تواند جایگزینی برای تولید دیگر مواد شیمیایی موجود که نیاز به تصفیه و حذف کاتالیست‌های فلزی دارد، شود.

نتایج این تحقیقات در مجله Nature Biotechnology به چاپ رسیده است.

منبع: sciencedaily

دانلود کامل مقاله

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است