خانه خبراخبار اقتصادی پیش بینی تقاضای سوخت در سال 2040

پیش بینی تقاضای سوخت در سال 2040

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، در سال 2014 اقتصاد جهانی در حدود 550 کادریلیون BTU انرژی مصرف کرده است که معادل مصرف انرژی در حدود 12 میلیارد بشکه گازولین در هر روز است. انتظار می­رود تقاضای انرژی تا سال 2040 در حدود 25 درصد افزایش یابد که این افزایش در نتیجه رشد جمعیت و بالا رفتن استاندارهای زندگی خواهد بود.

Global-Fuel-Demand-2040

پیش بینی می شود برای برآورده ساختن تقاضای رو به افزایش انرژی در سال 2040 تمامی منابع انرژی جهان مورد نیاز خواهد بود، اما بصورت مشخص شاهد حرکت به سمت سوخت­های پاک به ویژه گاز طبیعی خواهیم بود. نفت که سوخت اساسی برای تولید محصولات شیمیایی و حمل و نقل است، به عنوان بزرگترین منبع انرژی جهان باقی خواهد ماند.

در نتیجه پیشرفت تکنولوژی و دستاوردهای متخصصین صنعت انرژی در طی دهه­ها، جهان امروز دارای یک فراوانی عرضه و دسترسی گسترده­ای از انتخاب­های انرژی های مختلف است.

انتظار می رود که نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ، سه سوختی که با یکدیگر اقتصاد مدرن را ساخته­اند، در حدود 80 درصد انرژی مورد نیاز جهان تا سال 2040 را نیز تامین کنند. همچنین این انتظار وجود دارد که 40 درصد رشد در تقاضای انرژی جهانی از سال 2014 تا 2040 به گاز طبیعی اختصاص داشته باشد. علاوه بر آن، پیش بینی می­شود تقاضا برای انرژی هسته­ای از سال 2014 الی 2040 به دو برابر افزایش پیدا کند که در حدود نیمی از این رشد مربوط به کشور چین خواهد بود.

سوخت­های مدرن تجدید پذیر شامل سوخت­های زیستی ،بادی و خورشیدی نیز شاهد رشد سریعی خواهند بود. استفاده از این منابع از سال 2014 الی 2040 به بیش از سه برابر خواهد رسید. بیشترین میزان رشد به انرژی بادی اختصاص خواهد یافت که پیش بینی می­شود 2 درصد انرژی جهانی و حدود 10 درصد انرژی برق را تامین کند.

منبع: Exxonmobil

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است