خانه خبراخبار اقتصادی سمت و سوی قیمت محصولات پتروشیمی‌ها در بازار آزاد چگونه خواهد بود؟

سمت و سوی قیمت محصولات پتروشیمی‌ها در بازار آزاد چگونه خواهد بود؟

توسط مدیر سایت
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران  به نقل از اقتصادنیوز، در روزهای اخیر قیمت محصولات پلیمری در بازار داخلی در مسیر کاهش قرار داشته، هرچند که از اوایل هفته جاری، این روند کاهشی خودنمایی بیشتری پیدا کرده است. نکته جالب توجه این مطلب است که دقیقاً و همگام با افزایش قیمت‌های پایه در بورس کالا، قیمتهای بازار آزاد وارد یک فاز کاهشی شده که در تناقض با رخدادهای بورس کالا به منزله مرجع اصلی عرضه‌ها عمل می‌کند.

نمودار رشد

این وضعیت نشان می‌دهد که سیگنال‌های خام خروجی از بورس کالا همچون قیمت‌های پایه نمی‌تواند راهگشای تحلیل شرایط بازار باشد، زیرا معاملات محصولات پتروشیمی با محوریت پلیمر‌ها در بازار آزاد، پیچیدگی‌های خاص خود را خواهد داشت.

در هفته‌های گذشته حجم معامله پلیمر‌ها آن هم با قیمت‌هایی کمتر از دو هفته جاری جهش قابل ملاحظه‌ای داشته، بنابراین ممکن است این روند کاهشی در آینده کوتاه مدت ادامه یابد ولی با توجه به نزدیکی به تعطیلات پیش رو، شاید روند کاهشی به سال آینده سرایت نکند.

در هر حال افزایش قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی و چشم انداز مبهم قیمت دلار مواردی است که می‌تواند بر آینده قیمت‌ها تأثیر گذار باشد.

هم اکنون قیمت نفت در بازارهای جهانی رشد محسوسی داشته تا جایی که از کف قیمتی در هفته‌های اخیر، تا بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است. با توجه به این شرایط قیمت‌ها در بازار محصولات پتروشیمی مستعد رشد مطلوبی خواهد بود در حالی که قیمت نفت بتواند سطوح فعلی را حفظ کند. با توجه به کاهش محدود قیمت دلار در بازار آزاد و انتظار افزایش قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی، شاید سال آینده این بازار با رشد قیمت‌ها بازگشایی شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است