خانه اقتصادی‏تحليل روند صنعت پلاستيک و تقاضای رو به رشد در بخش خودرو

صنعت پلاستيک و تقاضای رو به رشد در بخش خودرو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
اخبار

بر اساس گزارش منتشر شده توسط انجمن صنفی صنایع پلاستیک در 2015/05/28 (واشنگتن، DC – SPI)  با عنوان «بازار پلاستیک: پلاستیک در خط سرعت” پیش بینی افزايش استفاده از پلاستیک در اتومبیل، بواسطه  افزايش تقاضا توسط مصرف کنندگان و دولت ها جهت کاهش وزن وسایل نقلیه، قیمت گذاری  رقابتي تر و …، صنعت ساخت پلاستیک در جايگاه مناسبی جهت پوشش تقاضای بالقوه از جانب صنعت خودرو قرار گرفته است.

صنعت پلاستیک سومین بخش بزرگ  تولیدی در اقتصاد آمریکا (بر اساس ارزش دلاری) و جزو طلایه داران نوآوری خصوصا” در بخش  صنعت خودرو / حمل و نقل است. ویلیام R. Carteaux، مدير ارشد SPI اشاره کرد که پلاستیک در حدود 50 درصد از حجم خودرو هاي مدرن و تنها 10 درصد از وزن آن ها را تشکیل می دهند.

با نگاه به هر ماشین یا کامیون مدرن  و جديد، مي توان سلطه پلاستيک را در ساخت ملحقات مختلف مثل پانل های ابزار ها و نشانگرها، اثاثه و لوازم داخلی، سيستم روشنایی، سیستم سپر، ذخیره سازی سوخت و … ديد. آمار  SPI از  سرعت رشد مصرف محصولات پلاستیکی در  سال 2013 (آخرین آمار دولتی در دسترس ) به 267.3 ميليارد دلار رسيد که رشدی 6.5 درصدی در مقايسه با 251 میلیارد دلار سال 2012، را نشان مي دهد.

در بخش خودرو اتکاي بیشتر به پلاستیک به جای قطعات فلزی، انتظار افزایش استفاده از  چاپ 3D و مشتقات آن  به عنوان راهی برای افزايش کاربردهاي خلاقانه تر از پلاستیک مطرح شده است که خود نشان از تمرکز بيشتر بر کاربرد پلاستيک ها در اين صنعت دارد.

مطالعه بيشتر: نشريه دنيای لاستيک

جمع آوری و ترجمه توسط تيم کارشناسی پليم پارت با هدف ارتقاي دانش عمومی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است