خانه خبر ابداع فناوری پوشش پلیمری قدرتمند رادارگریز

ابداع فناوری پوشش پلیمری قدرتمند رادارگریز

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

Galinstanبه گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران ( پلیم پارت) و به نقل از سیناپرس، دانشمندان و مهندسین در حوزه علم مواد در دانشگاه ایالتی آیوا، به تازگی دست به تولید پوسته‌ای زده‌اند که قابلیت پنهان کردن اشیاء را دارد. این پوشش پلیمری قابلیت مخفی کردن اشیا در برابر رادارهای ردیاب را داشته و با توجه به خاصیت لایه‌ای آن که متشکل از ورقه‌های سیلیکون است می‌تواند در مصارف نظامی بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

در طراحی این پوسته از حلقه‌هایی استفاده شده که در بر گیرنده مایعی به نام Galinstan است و توانایی محصور کردن طیف وسیعی از فرکانس‌های رادار توسط این سیستم که نقشی خازن مانند را بعد از دریافت امواج ایفا می‌کند، مزیت این سیستم نسبت به محافظ‌های دیگر است.

در همین رابطه محققان اظهار داشته‌اند که این لایه متا پوستی جدید کاربردهای فراوانی در برابر فرکانس‌های الکترو مغناطیس و محافظت و سرکوب آن‌ها خواهد داشت. دانشمندان و طراحان این فناوری هم چنین ابراز امیدواری کرده‌اند که این لایه یا پوسته رادار گریز، جایگزین تکنولوژی پوششی بمب افکن‌های فعلی شود اگر چه باید عنوان کرد که تصمیم گیری نهائی در این خصوص نیازمند آزمایش‌های بیشتر و ارزیابی تخصصی‌تر هستند.

در همین رابطه لیانگ دونگ، استادیار دانشگاه آیووا در رشته مهندسی برق و کامپیوتر در مصاحبه ای خبری اعلام کرد: اهداف بلند مدتی همچون کوچک کردن و کم حجم شدن این لایه ها در دست بررسی است و در انتها امیدواریم که با ارتقاء این پوسته، مقاومت آن را در برابر فرکانس‌های بالاتر همانند امواج مادون قرمز تضمین کنیم.

منبع: سیناپرس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است